Mihanpostآثار تاریخیاجتماعیپیشنهاد سردبیرعکسعلمی و فناوری

رد پای 50 دایناسور تی‌ رکس 170 میلیون ساله در اسکاتلند کشف شد + عکس

رد پای 50 دایناسور تی‌ رکس 170 میلیون ساله در حالی در جزیره Isle of Skye اسکاتلند کشف شده است که به گفته محققان این ردپاها متعلق به یکی از بزرگ‌ ترین دایناسورها در جهان است که 150 میلیون سال پیش بر روی این کره خاکی زیست کرده اند.

رد پای 50 دایناسور تی‌ رکس 170 میلیون ساله یافت شده در اسکاتلند به حیواناتی با پنجه‌  های تیز و گوشتخوار تعلق دارد که 170  میلیون سال قبل بر روی زمین می‌ زیسته‌اند.

رد پای 50 دایناسور تی‌ رکس 170 میلیون ساله

با این حال جالب آن که ردپای این دایناسورها با طول حدود 15 متر به تازگی در صخره‌ های جزیره Isle of Skye در اسکاتلند کشف شده است که به گفته دانشمندان این ردپاها جز قدیمی‌ ترین فسیلی است که در اسکاتلند کشف شده است.

رد پای 50 دایناسور تی‌ رکس 170 میلیون ساله

همچنین این رد پای 50 دایناسور تی‌ رکس 170 میلیون ساله نشان می‌دهد که دایناسورهای با بقیه حیوانات در آرامش می‌ زیسته‌اند. با این حال این دومین ردپای دایناسوری است که در جزیره Skye کشف می‌شود جزیره ای که به دلیل شرایط آب و هوایی و امواج ساحلی آن ، کار تحقیقاتی را در سواحل آن که ردپای این دایناسورها در آن کشف شده است را مشکل کرده است.

رد پای 50 دایناسور تی‌ رکس

استیو بروسات، از دانشگاه ادینبورگ و مدیر پژوهش رد پای 50 دایناسور تی‌ رکس 170 میلیون ساله می‌گوید:

هر چه بیشتر جزیره را بررسی می‌کنیم، ردپاهای بیشتری می‌یابیم. در سایت جدید ردپای دو دایناسور گردن بلند وجود دارد که از خانواده Brontosaurus و تی رکس هستند. این حیوانات در مرداب‌های کم‌عمق می‌زیسته‌اند.

رد پای 50 دایناسور تی‌ رکس

بنابراین بیشتر ردپاهای کشف شده در این جزیره به اعضای قدیمی‌ تر خانواده تی‌ رکس تعلق دارند که روی دو پا راه می‌ رفته‌اند و قدشان بیش از دو متر بوده است. اما بزرگترین ردپا با عرض 70 سانتی‌ متر به یک sauropod تعلق دارد.

 

منبع  freemalaysiatoday

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا