گوناگون

رضازاده: دوپينگ ديگري اعلام نشده است

حسين رضازاده درباره مثبت بودن آزمايش دوپينگ مهدي فروتن، وزنه‌بردار نوجوان ايراني گفت: منتظر صحبت‌هاي توکلي، سرمربي تيم هستيم و خود او بايد گزارش دهد. به هر حال قصد دارم با توکلي در اين زمينه صحبت کنم.

به گزارش ايسنا، وي در پاسخ به اين سوال که دبير فدراسيون گفته بود که قرار بوده شنبه 20 ارديبهشت ماه جلسه‌اي در اين زمينه تشکيل شود، آيا اين جلسه برگزار شد يا خير؟ عنوان کرد: من روز گذشته براي برگزاري مجمع هيات وزنه‌برداري خوزستان در اهواز بودم و جلسه‌اي هم برگزار نشد.

رييس فدراسيون وزنه‌برداري در ادامه بيان کرد: به هر حال دارويي که شناخته شده است استانوزولول بوده است که جزو داروهاي ممنوعه است و شش – هفت ماه در بدن مي‌ماند. سرمربي و مربي‌ اين دارو را به ورزشکار خود نمي‌دهد. 40 روز پيش از اين که تيم ملي نوجوانان به مسابقات آسيايي اعزام شود از فدراسيون پزشکي‌مان خواستيم که آزمايش بگيرد. ما به اطمينان آنها نفرات را اعزام مي‌کنيم که آنها هم از وزنه‌برداران و همچنين کشتي‌گيران آزمايش گرفتند و حتي به فدراسيون هم تبريک گفتند و اعلام کردند که هيچ مشکلي وجود ندارد و ما هم وزنه‌بردارانمان را اعزام کرديم.

وي بيان کرد: در حال حاضر سطح آزمايشات بسيار دقيق ‌شده است و تمام ورزشکاران در تمام رده‌هاي سني بايد با مربيان خود صادق باشند تا چنين مشکلاتي پيش نيايد.

رضازاده در پاسخ به اين سوال که گويا تست دوپينگ يک وزنه‌بردار ايراني ديگر مثبت اعلام شده است، گفت: در حال حاضر فقط اسم يک نفر را اعلام کرده‌اند.

وي همچنين در پاسخ به اين سوال که با توجه به مشکل پيش آمده آيا وزنه‌برداران نوجوان به مسابقات المپيک اعزام مي‌شوند؟ عنوان کرد: بله. اعزام مي‌شوند و هيچ مشکلي براي حضور وزنه‌برداران نوجوان،‌جوان و بزرگسال ما در مسابقات وجود ندارد.

رييس فدراسيون وزنه‌برداري در پاسخ به اين سوال که آيا تيم ملي جوانان به مسابقات جهاني اعزام خواهد شد يا خير؟ گفت: هنوز در اين زمينه تصميمي نگرفته‌ايم. وزنه‌برداران به اردو آمدند و سپس آنها را با توجه به اين که فصل امتحانات بود براي امتحاناتشان فرستاديم. پنج – شش وزنه‌بردار هم رکوردهايي که داشتند پايين بود که توکلي ناراضي بود و ما آنها را هم فرستاديم تا امتحاناتشان را بدهند. به هر حال در اين زمينه بايد باز هم با توکلي، سرمربي تيم صحبت کنيم تا ببينيم نظرشان چيست و تصميم گيري کنيم.

وي در ادامه درباره وزنه‌برداري خوزستان و استعدادهاي خوبي که اين استان در رشته وزنه‌برداري دارد، توضيح داد : استان خوزستان واقعا يکي از قطب‌هاي وزنه‌برداري کشور است و فدراسيون هم به آن نگاه ويژه‌اي دارد، زيرا دو باشگاه خوب در اين استان است، ضمن اين که وزنه‌برداران خوبي هم در خوزستان وجود دارد.

رضازاده افزود: با توجه به استعدادهاي خوبي که در خوزستان وجود دارد از نظر ساخت سالن بايد اداره کل کارها را انجام دهد و از نظر تجهيزات و امکانات هم فدراسيون کمک مي‌کند که ما هم برنامه را به وزارت ورزش و جوانان و کميته ملي المپيک ارائه ‌کرده‌ايم تا ميله خريداري شود تا ما هم آنها را به هيات‌هاي مطرح يا آن هيات‌هايي که در مسابقات قهرماني کشور شرکت مي‌کنند يا قهرمان پروري خوبي دارند بدهيم.

رضازاده در مورد تمرينات تيم ملي گفت: مرحله دوم اردوي تيم ملي از ششم فروردين ماه در تهران با حضور 14 وزنه‌بردار آغاز شد و اين اردو هنوز در کمپ تيم‌هاي ملي ادامه دارد.

وي افزود: مرحله بعدي اردو پايان ارديبهشت ماه در چابکسر استان گيلان به مدت سه هفته‌ برگزار خواهد شد و پس از آن هم اردوي ديگر در تهران برپا مي‌شود و اگر ان‌شاءالله از نظر مالي تامين شويم، يک مرحله اردو نيز در مجارستان خواهيم داشت. پس از آن هم يک اردو در استان مازندران در شهر نور که اسپانسر آن که از دوستان خود من است برگزار خواهيم کرد. پس از اين اردو هم وزنه‌برداران تا پيش از مسابقات آسيايي در تهران اردو مي‌زنند.

رييس فدراسيون وزنه‌برداري درباره حضور ملي‌پوشان خوزستاني در اردوي تيم ملي بزرگسالان، تصريح کرد: طبق آنچه که کادر فني به من گزارش مي‌دهند وضعيت نواب نصير شلال خوب است و تمرينات خوبي را انجام مي‌دهد. طي اين مدت آمادگي او به 80-85 درصد رسيده است و ان‌شاءالله تا مسابقات آسيايي که شهريور ماه است به آمادگي 100 درصدي برسد. در وزن 105 کيلوگرم علاوه بر نصير شلال ، براري و نادري که او هم خوزستاني است حضور دارند. نادري هم در مسابقات قهرماني کشوري تبريز ، قهرمان شد که کادر فني او را هم به اردوي تيم ملي دعوت کرد. به هر حال از بين اين سه وزنه‌بردار بايد يک نفر خط بخورد که طي رکوردگيري که انجام مي‌شود اين هفته‌ يا هفته‌ آينده يکي از آنها خط خواهد خورد.

وي درباره علت نارضايتي وزنه‌برداران از اردوهاي برگزار شده عنوان کرد: به هر حال ورزشکاران وقتي در شرايط تمرين قرار مي‌گيرند و تمرينات بيشتر مي‌شود صبر و تحملشان کمتر مي‌شود. يک نمونه ايرادي که گرفته بودند مربوط به آب معدني بود که قرار بود تهيه شود، ولي به روز جمعه برخورد کرديم که پس از آن روز تهيه شد. به صورت ماهانه نيز حقوقي در حد بضاعتمان به ورزشکاران مي‌دهيم و ان‌شاءالله وزارت ورزش و جوانان و کميته ملي المپيک حمايت کنند تا برنامه‌هايمان را پيش ببريم و وزنه‌بردارانمان مدال‌هاي خوب و خوش رنگي را کسب کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا