گوناگون

رفع کمبود 7 قلم شیرخشک رژیمی تا پایان تیر ماه

2418678 130در بازدید خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران از تعدادی‌ داروخانه‌ها گزارش شد که شیرخشک های رژیمی در برخی از داروخانه‌ها وجود دارد اما در برخی دیگر با کمبود روبرو است و مسئولین داروخانه‌ها از اوضاع نا به سامان شیر خشک‌های رژیمی گلایه داشته‌اند که شرکت‌ها شیرخشک‌ها را سهمیه بندی کرده‌اند و بیشتر از تعداد 6 بسته شیرخشک به داروخانه‌ها نمی‌دهند و همچنین اینکه شرکت داروپخش شیرخشک دارد اما در داروخانه‌ها توزیع نمی‌کند.
 
دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه شرکت‌های مربوطه نتوانستند شیرخشک‌ها را وارد کنند و بخشی را هفته گذشته  با تاخیر وارد کردند اما مشکلات در مورد کمبود 5 قلم شیرخشک رطرف شده و این شرکتها قول داده‌اند مشکل 2 قلم شیرخشکی که هنوز هم کمبود داریم را تا آخر تیر ماه تامین کنند.
 
همکاری پشت پرده برخی پزشکان و دستیارانشان در گرفتن حق‌العمل
 
طبق این گزارش بیماری 6 ماه تحت نظر متخصص زنان و زایمان بوده که بعد از این مدت پزشک مبلغ 5 میلیون تومان را از بیمار درخواست کرده تا به حساب دستیارش واریز کنند و 3 میلیون باقی مانده را در بیمارستان بپردازند در مصاحبه خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با این بیمار گفته شد پزشکانی بودند که حق‌العمل 3 تا 10 میلیون تومان درخواست می‌کردند اما در اتاق عمل حاضر نمی‌شدند و دستیاران خود را به اتاق عمل می‌فرستادند.
 
شرط و شروط برخی بیمه‌ها برای بیماران
 
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران برخی از بیمه‌ها تجهیزات ارتوپدی ،جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات را برای بیماران بالای 24 سال پوشش نمی‌دهند که به گفته یکی از بیماران هزینه تجهیزات جراحی‌اش 35 میلیون تومان شده است اما به دلیل اینکه بالای 25 سال سن دارد بیمه آن را پوشش نمی‌دهد.
 
خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در گفتگو با باقری پزشک بیماران شفاء یحیایان گزارش شد، بیمه خدمات درمانی فقط بیمارانی که سابقه دردها در اثر تصادف یا عفونت را داشته باشند پوشش می‌دهد و حتما یک سال از پرداخت حق‌ بیمه باید گذشته باشد.
 
طبق این گزارش افرادی هم که بیمه شامل حال آنها می‌شود باید چند روزی را بلاتکلیف در بیمارستان باشند تا سر فرصت به آنها رسیدگی شود.
 
مقاومت برخی از پزشکان در برابر لیست تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت
 
 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در برخی از بیمارستان‌ها بعضی از پزشکان در برابر لیست تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت مقاومت می‌کنند و شرط می‌کنند که تجهیزات پزشکی را فقط از شرکتی که مد نظر آنهاست باید خریداری کنند در مصاحبه خبرنگار باشگاه با یکی از مسئولان گزارش شد که خرید تجهیزات را پزشک تشخیص می‌دهد و اگر تجهیزات مشخص شده نباشد عمل را کنسل می‌کند.
 
بیماران صعب‌العلاجی که از حمایت بیمه‌ها و طرح تحول محروم‌اند
 
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در بخش پیوند مغز و استخوان بیمارستان شریعتی بیماران از چتر حمایت بیمه‌ها و طرح تحول سلامت محروم‌اند به طوری که در گفتگو با یکی از بیماران گزارش شد با اینکه از دفترچه تامین اجتماعی برخوردار است اما هزینه داروهایش 8 میلیون تومان شده است و این داروها را نیز خارج از بیمارستان باید تهیه کند.
 
خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در گفتگو با کارگر مدیر بیمارستان شریعتی گزارش شد که داروهای این بیماران خاص و کمیاب است و یک هزینه 40 تا 50 میلیون تومانی برای بیمار در بر دارد.
 
وی افزود:  دستورالعمل طرح تحول سلامت در مورد بیماران صعب‌العلاج ابلاغ نشده است بنابراین بیماران نه تحت پوشش طرح تحول هستند و نه سازمان‌های بیمه گر از آنها حمایتی می‌کنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا