Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

رولز رویس سوئیپ‌ تیل Rolls-Royce Sweptail خودرویی رویایی برای ثروتمندان

رولز رویس سوئیپ‌ تیل Rolls-Royce Sweptail در حالی رونمایی شده است که کمپانی رولز رویس در اقدامی جالب حاضر شده است برای یک مشتری خاص خودرویی را با نام سوئیپ‌ تیل Rolls-Royce Sweptail آن هم با قیمتی معادل ۱۳ میلیون دلار تولید کند تا این کمپانی ، محصول جدید خود را در لیست گران‌ ترین رولز رویس تاریخ ثبت کند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

رولز رویس سوئیپ‌ تیل Rolls-Royce Sweptail در حالی کروکی مجلل و رویایی است که به گفته ی سخنگوی کمپانی رولز رویس ، مراحل طراحی و ساخت آن حدود چهار سال طول کشیده و به گفته برخی از رسانه‌ها نیز این خودرو تاکنون گران قیمت‌ترین خودرویی است که توسط این شرکت انگیسی – که هم اکنون توسط بی‌ ام‌ دبلیو آلمان اداره می‌شود – ساخته شده است.

 رولز رویس سوئیپ‌ تیل Rolls-Royce Sweptail بر اساس نسخه معروف فانتوم ساخته شده است و برای سفارشی‌ساز شدن این محصول از برخی مدل‌های قدیمی این شرکت در دهه ۳۰ میلادی و همچنین قایق‌های تفریحی الگوبرداری شده و البته در این خودرو از یک موتور ۱۲ سیلندر با حجم ۶۷۰۰ سی‌سی استفاده شده است که می‌تواند ۴۵۳ اسب بخار قدرت تولید کند.

از دیگر خصوصیات بارز رولز رویس سوئیپ‌ تیل Rolls-Royce Sweptail در نمای ظاهری آن جلو پنچره بزرگ آن است که به صورت یکپارچه از آلیاژ خاصی از آلومنیوم ساخته شده و شماره پلاک خودرو روی آن حک شده است. سقف خودرو هم با شیبی یکنواخت به سمت عقب خودرو کشیده شده و ارتفاعش کاهش یافته است.

ساخت سقف پانورامیک رولز رویس سوئیپ‌ تیل Rolls-Royce Sweptail نیز از نظر برخی کارشناسان باجنسی تمام شیشه‌ای و منحنی شکل، چشم‌نواز شده است.

درباره صاحب این خودرو اطلاعاتی منتشر نشده است اما رسانه‌ها احتمال داده‌اند وی یکی از کلکسیونر‌ها معروف خودرو باشد که خودرویی را به صورت تک می‌خرند تا در گذر زمان ارزش آن افزایش یابد.

البته طراحی و ساخت رولز رویس سوئیپ‌ تیل Rolls-Royce Sweptail گویا برای رولز رویس پرریسک بوده است چراکه این شرکت اعلام کرده بعید است در آینده تا این حد اجازه دهد کسی در روند طراحی یک خودرو دخالت کند و خواسته‌هایش را به شرکت دیکته کند.

برخی خواسته‌ها این مشتری ثروتمند آنقدر برای رولز رویس سخت بوده که مجبور شده است برای فراهم شدن این خواسته‌ها از یک تیم فنی جدید استفاده کند.

این محصول رولز رویس که تنها یک دستگاه از آن ساخته شده، یک خودروی دو در کشیده است که طراحی بسیاری از خطوط بدنه و طراحی داخلی آن بسیار عجیب به نظر می رسد. در بخش های عقب خودرو از مدل‌های دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ الهام گرفته شده است.

این خودرو فرمان راست است و به همین دلیل احتمالا صاحب این خودرو در یکی از کشورهایی زندگی می کند که فرمان خودرو در قسمت راست قرار می‌گیرد و البته این خودرو علاوه بر گران‌ترین مدل رولز رویس می‌تواند گران‌ترین خودرو صفر کیلومتر جهان هم باشد. سوئیپ‌تیل چندین برابر یک دستگاه بوگاتی ویرون قیمت دارد.

 رولز رویس سوئیپ‌ تیل Rolls-Royce Sweptail و آخرین دستگاه لا فراری هم‌ اکنون رکورد گران‌ترین خودروهای صفر کیلومتر جهان را در اختیار دارند اگر چه با این اوصاف به نظر می‌رسد رولز رویس سوئیپ‌ تیل Rolls-Royce Sweptail در گذر زمان ارزش بیشتری پیدا کند چرا که بعضی از کارشناسان خودرو معتقدند که رولز رویس سوئیپ‌ تیل Rolls-Royce Sweptail می تواند رکورد گران‌ ترین خودرو تاریخ را تغییر دهد.

منبع    theverge  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا