Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

پایان عمر زمین در پیش بینی جدید استیون هاوکینگ ؟

پایان عمر زمین  در حالی اکنون از نظر استیون هاوکینگ در حدود 200 تا 500 سال آینده تخمین زده شده که این فیزیکدان بزرگ پیش از این عمر این سیاره را تنها تا صد سال آینده اعلام کرده بود. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

پایان عمر زمین مسئله ای است که استیون هاوکینگ در چند سال اخیر هشدارهای زیادی را در مورد آن داده است و این بار نیز این فیزیکدان در جشنواره علم و هنر استارموس (Starmus) در کشور نروژ به آن اشاره کرده است. وی همچنین در این جشنواره از دونالد ترامپ انتقاد کرد. به گفته استیون هاوکینگ اهمیت مبارزه با تغییرات جوی و گرمایش زمین انکار ناپذیر است و ترامپ اشتباه‌ترین تصمیم دنیا را در رابطه با تغییرات جوی گرفته است.

هاوکینگ از کشورهای دنیا خواست در تلاش برای زنده‌کردن تفحص‌های فضایی، فضانوردانی را تا سال 2020 به ماه اعزام کنند. به گفته وی، کشورها باید ظرف 30 سال پایگاهی را در کره ماه ایجاد کنند و تا سال 2025 نیز اشخاصی را به مریخ بفرستند. وی ابراز امیدواری کرد سامانه‌هایی توسط نور یا منبع انرژی دیگری نیرودهی می‌شوند، انسان را به منزلگاه جدید خود ببرند.

هاوکینگ در خصوص پایان عمر زمین گفته :

توزیع‌کردن انسان‌ها در فضا می‌تواند آینده بشریت را به طور کامل تغییر دهد. همچنین وجود یک برنامه فضایی بلندپروازانه، افراد جوان‌ را به حوزه‌هایی مانند کیهان‌شناسی و فیزیک نجومی علاقه‌مند خواهد کرد. زمین از بسیار جوانب در خطر است و مثبت‌اندیشیدن در این زمینه برای من دشوار است زیرا این خطرها بسیار زیاد و بزرگ هستند.

 

پایان عمر زمین

این فیزیکدان معتقد است که منابع فیزیکی زمین با سرعت باورنکردنی در حال اتمام هستند و انسان هدیه وحشتناک تغییرات جوی را به کره خاکی ارزانی داشته است. هاوکینگ همچنین افزایش دمای زمین، کاهش کلاهک‌های یخی قطبی، جنگل‌زدایی و از بین بردن گونه‌های حیوانات را از جمله این هدایا دانست.

این دانشمند در حال همکاری با پروژه روسیه موسوم به پیشبرد شکار ستاره Breakthrough Starshot است که هدف آن اعزام ناوگانی متشکل از سامانه‌های کوچک حامل بادبان‌های خورشیدی به ستاره Alpha Centauri است. سفر این سامانه‌ها چهار سال نوری طول خواهد کشید و این جرم کیهانی نزدیک‌ترین سیستم ستاره‌ای به زمین است.

هاوکینگ این اظهارات را در حالی مطرح کرد که مدتی قبل طی نطقی برای دانشجویان دانشگاه هاروارد مدعی شده بود که انسان باید ظرف 100 سال آینده زمین را ترک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا