گوناگون

رویکرد ایران در پاسخ به حملات سایبری دشمن اقدام متقابل است

81159716 5687476

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار «غلامرضا جلالی» روز یکشنبه در دومین کنفرانس ملی دفاع سایبری کشور و در سخنانی با موضوع نگاهی به تحولات و چالش های فضایی سایبری جهان با تاکید بر قابلیت های پدافندی و آفندی، این مطلب را عنوان کرد.

وی افزود: امروزه جهان با سرعت خیره کننده ای به سوی سایبری شدن حرکت می کند و در برنامه توسعه کشور نیز تکالیف مسلمی برای ارایه خدمات دولت به مردم با استفاده از فضای سایبری دیده می شود.

سردار جلالی ادامه داد: هر چند ایران هنوز بطور صد در صد زیرساخت های حیاتی، حساس و مهم خود را به این فضا وابسته نکرده، اما آهنگ حرکت نشان از آن دارد که در آینده نه چندان دور این اتفاق خواهد افتاد، همچنانکه بسیاری از کشورهای توسعه یافته و رو به توسعه در سال های قبل به این نقطه رسیده اند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: استفاده از فضای سایبری علاوه بر تسهیلات فوق العاده ای که برای کشورها بوجود می آورد، میزان آسیب پذیری های سرمایه های ملی مبتنی بر این فضا را نیز به شدت افزایش می دهد.

وی گفت: بسیاری از فرآیندهای مهم در زیرساخت ها و سامانه هایی اساسی اکنون به وسیله شبکه های رایانه ای از راه دور، فرمان پذیر و قابل واپایی هستند، بطوریکه این پدیده ها باعث شده که زیرساخت های یاد شده به اهداف جذابی برای بدخواهان و دشمنان تبدیل شود.

ادامه دارد…

اجتمام(3) ** 7029 ** ل.الف.ی ** 1071

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا