گوناگون

ريمل استخري نخريد

سلامت نیوز: وقتي ريمل ضدآب است و سنگين و به آساني شسته نمي‌شود، عوارض و مشكلات پوستي‌اي كه ايجاد مي‌كند، بسيار بيشتر از ريمل‌هاي کلاسيک است.

دکتر مريم يوسفي،عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي در هفته نامه سلامت نوشت: «ريمل استخري» از ريمل‌هاي با مارک ناشناخته است که به دليل حجم بالايي که به مژه‌ها مي‌دهد و به راحتي هم پاک نمي‌شود، اين روزها طرفداران بسياري پيدا کرده و حتي در مترو با انواع مارك‌ها خريد و فروش مي‌شود.

خوانندگان بسياري سوال کرده‌اند که استفاده از اين نوع ريمل عارضه‌اي دارد يا نه. در پاسخ بايد گفت بسياري از مشكلات ثانويه مربوط به ريمل‌ها مثل التهاب‌ها و حساسيت‌ها به‌خصوص در ناحيه پلك فوقاني به‌دليل وجود نيكل در آنهاست. وقتي ريمل ضدآب است و سنگين و به آساني شسته نمي‌شود، عوارض و مشكلات پوستي‌اي كه ايجاد مي‌كند، بسيار بيشتر از ريمل‌هاي کلاسيک است.

دركساني كه سابقه ابتلا به گل‌مژه دارند،‌ اگر از ريمل ضدآب استفاده كنند، به دليل انسداد بيشتر مجاري خروجي سبوم احتمال بروز عفونت‌ با باكتري و گل‌مژه بيشتر مي‌شود. به طور كلي، بايد گفت تمام محصولات آرايشي -بهداشتي بهتر است سبك و قابل‌شستشو و از مارک‌هاي معتبر باشند. هر چه ماده آرايشي ديرتر از روي پوست پاك شود و سنگين‌تر باشد، عوارض آن شديدتر و ماندگارتر است. خلاصه اينکه، بدون هيچ آرايشي وارد استخر شويد تا ضرري به شما و ديگران نرسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا