گوناگون

رییس پلیس گیلان:امنیت با نهادینه کردن اخلاق اسلامی در جامعه ایجادمی شود

81162449 5692638

به گزارش ایرنا، سردار ˈابراهیم قائدرحمتیˈ روز سه شنبه در نشست علمی – تخصصی نقش هنر، فیلم، سینما و تبلیغات در پیشگیری اجتماعی از جرم، کاهش آسیب های اجتماعی را دغدغه و مطالبه ای از سوی خانواده ها عنوان و بیان کرد: اصلی ترین نقش رسانه آگاه سازی آسیب های اجتماعی و آموزش به خانواده ها به منظور جلوگیری از رشد معضلات اجتماعی است.

وی توجه به سطوح مختلف پیشگیری با اطلاع رسانی و آگاه سازی را از مهمترین راهبردها در حوزه آسیب های اجتماعی ذکر و اظهارکرد: با برنامه ریزی دقیق و مناسب می توان گرایش افراد به آسیب های اجتماعی را به حداقل رساند و زمینه ارتقای کیفیت زندگی را فراهم کرد.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه نقش رسانه با نفوذ در زندگی مردم در حوزه آسیب های اجتماعی بسیار چشمگیر می باشد، تصریح کرد: فرا زمانی، فرا مکانی و سرعت فوق العاده رسانه در انتقال پیام و کنترل رفتارهای اجتماعی، اهمیت این وسایل گروهی را دوچندان کرده است.

قائدرحمتی توجه به ارزش ها در تولیدات هنری را از عوامل کاهش انحرافات اجتماعی در جامعه ذکر و اضافه کرد: وسایل ارتباط جمعی می توانند با بهره گیری از شگردهای تبلیغی و آفرینش های هنری، نفرت و زشتی تزلزل باورها و ارزش های ملی و دینی را به مخاطبان خود منتقل و از شکسته شدن هنجارهای مقبول جامعه جلوگیری کنند.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن در قالب هنر، یکی از ابزارهای اصلاح فرهنگ را زبان هنر دانست و گفت: با توجه ویژه به زبان هنر ، می توان برای اصلاح ناهنجاری های اجتماعی و رفتارهای هنجارشکنان در جامعه از هنر کمک گرفت.

رییس پلیس گیلان به بیانات مقام معظم رهبری که فرهنگ را مهمتر از اقتصاد دانسته اند، اشاره و بیان داشت: اصلاح اقتصاد با اصلاح فرهنگ امکانپذیر بوده و اگر ما به کمک هنر بتوانیم اخلاق را در جامعه نهادینه و ماندگار کنیم، آن وقت می توانیم به امنیت اسلامی که مدنظر ماست برسیم.

وی در ادامه به فعالیت های هنری پلیس در راستای اعتلای ارزش های والای دینی و انسانی و نیز به منظور پیشگیری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی در چند ساله اخیر اشاره و اظهار کرد: پلیس در چند سال اخیر در صدد بوده که با تهیه آثار هنری درقالب آسیب های اجتماعی فرا رو ، نوجوانان یا جوانان را تحت تاثیر قبح مواد مخدر یا مسائل اخلاقی قرار دهد.

فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان ابراز امیدواری کرد که با استعانت از درگاه خداوند متعال و بهره گیری از فرمایشات گهر بار مقام معظم رهبری بتوانیم با بکارگیری ظرفیت های موجود درون و برون سازمانی و با استفاده از ابزار و اصحاب هنر و تولید آثار فاخر و پر مایه و تاثیر گذار، هر روز شاهد کاهش آسیب های اجتماعی و نهایتاً جرم در جامعه و مهمتر از آن اعتلای فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی در جامعه باشیم.

نشست علمی – تخصصی نقش هنر، فیلم، سینما و تبلیغات در پیشگیری اجتماعی از جرم با حضور کارشناسان ارشد صدا و سیمای مرکز گیلان، اداره فرهنگ و ارشاد، اساتید دانشگاه و کارشناسان در سالن کوثر ستاد انتظامی استان گیلان برگزار شد.ک/3

619/695

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا