گوناگون

زمینه آزادسازی 150 زندانی جرایم غیرعمد تا پایان امسال فراهم می شود

81237806 5823652

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی جمادی دوشنبه شب در آیین هشتمین جشن گلریزان زندانیان جرایم غیرعمد در یاسوج افزود: برای آزادسازی تمام زندانیان جرایم غیرعمد در این استان به اعتباری افزون بر 51 میلیارد ریال نیاز است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر زندانیان جرایم غیرعمد در کهگیلویه و بویراحمد را محکومان مالی و مهریه تشکیل می دهند، اظهار کرد: تعداد پرونده های ورودی به ستاد دیه استان در سال 92 حدود 290 فقره و تعداد زندانیان آزادشده در این سال 240 نفر بوده است.

جمادی میزان بدهی تعداد زندانیان آزاد شده جرایم غیرعمد در سال گذشته را 22 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: 15 میلیارد و 430 میلیون تومان نیز گذشت از شکات برای مددجویان از سوی ستاد دیه استان دریافت شد.

وی اعتبار هزینه شده برای آزادی این مددجویان را شش میلیارد و 570 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان سه میلیاردو 460 میلیون تومان به صورت کمک بلاعوض از محل کمک های خیران استان و خارج از استان و کمک های دولتی تامین شده است .

جمادی ابراز داشت: سه میلیاردو 110 میلیون تومان نیز وام قرض الحسنه از محل منابع داخلی ستاد دیه استان و کشور، صندوق تامین خسارت های بدنی و منابع قرض الحسنه بانک تجارت استان تامین و پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه توجه نکردن به مقررات راهنمایی و رانندگی از جمله مواردی که افراد به دلیل آن وارد زندان می شوند، افزود: در حال حاضر تعداد زیادی از زندانیان جرایم غیرعمد در کهگیلویه وبویراحمد را بدهکاران دیه تصادفات رانندگی تشکیل می دهد که به دلیل نداشتن بیمه نامه و گواهینامه محکوم و روانه زندان شده اند.

671/7533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا