گوناگون

زنگنه : وزارت نفت از ساخت و تولید تجهیزات داخلی حمایت می کند

81144128 5660633

به گزارش خبرنگار ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت (MOP)بیژن زنگنه، با بیان این مطلب گفت: وزارت نفت از ساخت با کیفیت تجهیزات داخلی که در مدت زمان تعیین شده آماده شود، حمایت می کند.

وی به سه اصل در مدیریت پروژه اشاره کرد و افزود: کیفیت، قیمت و زمان در پروژه ها بسیار مهم است که متاسفانه در ایران زیاد جدی گرفته نمی شود .

زنگنه افزود: برای اجرای یک پروژه نباید بیش از زمان تعیین شده وقت صرف شود .

وی با بیان این که مدیریت پروژه در ایران بسیار ضعیف است ، گفت: باید پیمانکاران ومدیران داخلی کمی در این عرصه وارد شده و آن را تقویت کنند.

وزیر نفت با بیان این که شرط پذیرش رقابت را که عنوان شد، با آن موافق هستم، گفت: البته این موضوع که تجهیزات تنها از داخل کشور تامین شود و از خارج از کشور خریداری نشود، موافق نیستم.

وی بااشاره به این که متاسفانه برخی سازندگان داخلی از برخی شرایط استفاده کردند و برخی مواد مثل لوله را با چند برابر قیمت به نفت فروختند که درست نبود،افزود:سازندگان و صنعتگران داخلی باید در هر شرایطی وجدان کاری را حفظ کنند و تجهیزاتی را که در خارج از کشور قیمت آن نصف داخل است به چند برابر نفروشند.

وزیر نفت ˈیکسان سازی قراردادˈ را که یکی از خواست های سازندگان داخلی بود کاملا بجا دانست و افزود: یکسان سازی قرارداد حتما باید وجود داشته باشد و در این زمینه حتما از سازندگان داخلی حمایت می شود.

وی افزود: البته دراین زمینه مشکلات قانونی وجود دارد که سعی می کنیم آن را برطرف کنیم.

*تشکیل نهاد داوری فنی

وزیر نفت در ادامه با بیان این که قرارداد یک طرفه را که تنها به نفع یک طرف باشد،قبول ندارد، افزود: قرارداد یکطرفه منشا فساد است که باید مشکل این گونه قراردادها که متاسفانه در ایران زیاد است، حل شود.

وی با بیان این که در این گونه قراردادها داوری هم به کارفرما سپرده می شود، گفت: این موضوع واقعا نگران کننده است که به دلیل ضعف بخش خصوصی به وجود آمده است.

زنگنه به سازندگان پیشنهاد کرد تا ˈنهاد داوری فنیˈ تشکیل دهند و در این باره گفت: با تشکیل چنین نهادی یک داور از سوی کارفرما و یک داور از سوی شرکت پیمانکار برای بیان مشکلات انتخاب می شود و یک سر داور که مورد تایید دو طرف باشد حکم نهایی را می دهد.

وی از نحوه داوری در شرایط کنونی انتقاد کرد و افزود: من هیچ وقت نحوه داوری کنونی را که تنها به نفع یک طرف است، نمی پذیرم.

وزیر نفت ساخت 8 قلم کالای اساسی مورد نیاز صنعت نفت را از سوی سازندگان مورد تاکید قرار داد و افزود: سازندگان باید به سمت تولید لوله های بدون درز، لوله درون چاهی و بیرون چاهی ،مته و مواد شیمایی برای حفاری بروند.

وی پیشنهاد کرد در این زمینه قرارداد ساخت با شرکت کالای نفت بسته شود.

زنگنه همچنین در این نشست از حل مشکل ˈضمانت بانکیˈ که یکی از مشکلات این روزهای سازندگان است، خبر داد و افزود:با تمام توان تلاش می کنم این مشکل سازندگان نیز حل شود .

شبک**1983**1917

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا