Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسگردشگری

زیباترین و رویایی ترین مسیرهای قطار در جهان + عکس

زیباترین و رویایی ترین مسیرهایی قطار در جهان را شاید بارها در مجلات و یا اینترنت مشاهده کرده باشید اما زیبایی آین خط آهن ها آنقدر به یادماندنی و دلربا هست که هر مسافری که روزی از این مسیرها گذشته است بدون شک هیچ گاه نتواند لذت حضور در آن مسافرت خاطره انگیز را فراموش کند. ما در میهن پست تعدادی از زیباترین مسیرهای خط آهن – قطار – جهان را به شما معرفی خواهیم کرد.

زیباترین و رویایی ترین مسیرهایی قطار در جهان اگر چه همچنان مورد توجه گردشگران قرار دارد و روی دیگر سکه این که انتظار می رود که با توسعه روش های سریع سفر،مردم از راحترین و از جمله سریعترین روش برای رسیدن به مقصد استفاده کننده اما برخی همچنان عاشق ماجراجویی با قطار هستند. برقراری ارتباط بیشتر با مناظر همراه با صدای خاص حرکت قطارهای کلاسیک روی خط آهن تجربیاتی است که فقط طی مسافرت با قطار آن هم قطارهایی نه چندان تندرو ممکن خواهد شد. با ما همراه باشید تا با تعدادی از خاص ترین قطارها و راه آهن های جهان آشنا شویم.

خط آهن راکی در کانادا: رشته کوه‌های راکی در غرب کانادا مناظر خارق‌العاده‌ای دارند که خط آهن راکی همچون ماری از بین دریاچه‌های یخچالی، جنگل و حیات‌ وحش آن می‌گذرد. مسیر قطار شرکت گردشگری راکی مانتینر (Rocky Mountaineer) در سفری دو روزه از شهر بنف (Banff) در آلبرتا شروع و با عبور از میان رشته کوه‌های راکی در شهر ونکوور به پایان می‌رسد.

خط آهن راکی در کانادا
زیباترین و رویایی ترین مسیرهای قطار در جهان

خط آهن سینک ترره در ایتالیا: پارک ملی سینک ترره (Cinque Terre) مجموعه‌ای از چندین روستا است که در میان شهر پیزا و جنوا قرار گرفته‌ و گستره‌ی زیبایی از سواحل ایتالیا به شمار می‌آید که در آثار جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. بهترین راه دیدن این منطقه استفاده از قطاری است که سوت‌زنان از بین دیواره‌های سنگی بلند عبور کرده و مناظر چشم‌نوازی را برای‌تان بهمراه دارد. اغلب رستوران‌های منطقه خانگی بوده و نمونه بارز مهمان‌نوازی ایتالیایی‌ها را در آنها خواهید دید.

خط آهن سینک ترره در ایتالیا:
خط آهن سینک ترره در ایتالیا

خط آهن مسیر وست های لند، اسکاتلند: یکی از زیباترین مسیرهای راه آهن در جهان است. در اینمسیر می توانید بکرترین نماها از اسکاتلند را از نزدیک مشاهده کنید. خطی که گلاسکو را به فورت ویلیام متصل می سازد و در این بین از منطقه تاریخی اسکاتیش هایلند عبور می کند. جنگل انبوه، کوهستان های زیبا، آبشارهای استثنایی، نمای بی نظیر رودخانه لوموند و ویرانه های تاریخی در این مسیر هر بیننده ای را جادو می کند.

خط آهن مسیر وست های لند، اسکاتلند
خط آهن مسیر وست های لند، اسکاتلند

خط قطار ترنز آلپاین در نیوزلند: قطار مسافربری ترنز آلپاین (TRANZALPINE) از شرکت کیوی ریل (KiwiRail) وعده‌ی دیدن زیباترین مسیر قطاری که تاکنون تجربه کرده‌اید را، به شما می‌‌دهد. البته با توجه به طبیعت غنی کشور نیوزلند ادعای بی‌جایی نخواهد بود. سفر با این قطار حدود ۵ ساعت بوده و طولانی نیست. از کریس چرچ (Christchurch) شروع شده و در حالیکه از میان پارک ملی آرتور (Arthur’s Pass National Park)در شهر گریموس (Greymouth) جنوب رشته کوه‌های آلپ عبور می کند، مناظر کوهستانی مه آلود خارق‌العاده‌ای را خواهید دید.

خط قطار ترنز آلپاین در نیوزلند
خط قطار ترنز آلپاین در نیوزلند

راه آهن ونیز سیمپلون : سابقه این مسیر به دهه ۲۰ میلادی باز می گردد. سابقه قطاری که در این مسیر استفاده می شود به سال ۱۸۸۳ باز می گرددو طراحی زیبایی از چوب و شیشه فضای داخل کابین ها را منحصر به فرد ساخته است. زیبایی های طبیعی مسیر نیز لزف خاص خود را دارد.

راه آهن ونیز سیمپلون
راه آهن ونیز سیمپلون

 

خط آهن پایکس پیک کلرادو در ایالات متحده: خط آهن پایکس پیک کلرادو (PIKES PEAK COLORADO) شما را تا قله کوه می‌برد و نمای پر ستاره‌ی کوهستانی شهر کلرادو اسپرینگز از آنجا دیدنی است. در طول این سفر که تنها ۳ ساعت طول می‌کشد شاهد پوشش گیاهی و درختان کاج کهن سال و آبشار مینه‌هاها (minnehaha) خواهید بود. این خط آهن بلندترین ریل آمریکای شمالی بوده و به منظور تقویت گردشگری در این منطقه راه‌اندازی شده است.

خط آهن پایکس پیک کلرادو در ایالات متحده
خط آهن پایکس پیک کلرادو در ایالات متحده

خط آهن ماچو پیچو در پرو : قطاری لوکس با نام هیرام بینگهام (Belmond Hiram Bingham) شما را تا بالای دره مقدس، جایی که دژ ماچو پیچو (MACHU PICCHU) در آنجا قرار گرفته، خواهد برد. این منطقه جزو آثار جهانی ثبت شده در یونسکو و شاهکاری از معماری کلاسیک و تمدن اینکاها(Inca) است.

خط آهن ماچو پیچو در پرو
خط آهن ماچو پیچو در پرو

خط آهن -قطار – گان در استرالیا : این قطار با نام قدیمی افغان اکسپرس، مسیر ۲۹۷۹ کیلومتری خود، از بندر داروین در قسمت شمالی تا ادلاید در قسمت جنوبی استرالیا را با عبور از وسط این کشور پهناور و با توقفی چهار ساعته در آلیس اسپرینگ، طی ۳ شب و ۴ روز می‌پیماید.

خط آهن -قطار - گان در استرالیا
خط آهن -قطار – گان در استرالیا

 

مسیر قطار چینگ‌-های تبت در چین : قطار چینگ-های تبت(QINGHAI-TIBET) به موشکی بر بام جهان شهرت یافته است. این خط آهن نشان بارزی از نهایت جاه‌طلبی و سرسختی بشر است. طول این خط آهن از شهر شینینگ در استان چینگ‌-های تا شهر لهاسا در منطقه خودمختار تبت، ۱۹۵۶‌کیلومتر است. عبور قطار از منطقه کوهستانی تانگولا(Tanggula Pass) با ارتفاع ۵۰۷۲ متری از سطح دریا، آن را به بلندترین خط آهن جهان تبدیل کرده‌است. مناظر بی‌نظیر تبت همچون کوه‌های کونلون‌(Kunlun)، تانگولا، دریاچه‌ی چینگ-های و رود توتو(Tuotuo) را در این سفر تجربه خواهید کرد که براحتی نمی‌توانید زیبایی آنچه می‌بینید را توصیف کنید.

مسیر قطار چینگ‌-های تبت در چین
مسیر قطار چینگ‌-های تبت در چین

 

خط آهن مسیر براکن ، آلمان : یکی از آخرین لوکوموتیو های فعال در جهان در این خط فعالیت خود را ادامه می دهد. در این مسیر چشم انداز دیدنی کوهستان هارتس سفری متفاوت را برایتان رقم خواهد زد.

خط آهن مسیر براکن ، آلمان
خط آهن مسیر براکن ، آلمان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا