Mihanpostپیشنهاد سردبیرمعماریمعماری ملل

معماری جالب و دیدنی خانه شناور و متحرک رود تیمز لندن + عکس

همیشه در گوشه و کنار دنیا و در حوزه ی معماری ، بناهایی دیده می شود که در نگاه اول تحسین هر بینند های را وا می دارد موضوعی که خیلی هم عجیب و غیر واقعی نیست. اما آن چه را که در این پست می خواهیم به شما معرفی کنیم خانه ای متحرک است ، موضوعی که شاید ضرب المثل معروف – خانه ات را روی آب بنا نکن – را به چالش بکشد.

در این میان شرکت املاک Airbnb در لندن، چند سال پیش یک خانه کامل در ابعاد واقعی را بر روی رود تیمز لندن شناور کرده و این شرکت این عمل را به مناسبت تصویب طرحی جدید در انگلیس اجرا کرده بود که در آن، به دارندگان املاک در لندن اجازه داده شده تا ۹۰ روز در سال خانه‌های خود را بدون نگرانی از جریمه و اجازه‌ای از دولت محلی اجاره دهند.

این خانه شناور آبی روشن ۸ متر ارتفاع، ۲ اتاق خواب، یک دستشویی، یک هال و حتی حیاطی با چمن، انواع گیاهان، یک درخت سیب و لانه سگ دارد. این خانواده توسط دو برادر طراح معمار لندنی دوقلو به نام‌های نیک و استیو تیدبال طراحی شده است. آن‌ها در مورد طراحی این خانه می‌گویند: “برای طراحی خانه شناور، ما این ایده را در سر داشتیم که سازه‌ای از داستان‌های پریان بسازیم و در میان لندن رهایش کنیم، چیزی که باعث شود مردم شهر را با زاویه‌ای متفاوت ببینند. چیزی که هرگز تجربه نکرده‌اند.”

این خانه شناور سفر خود بر روی آب را به تازگی آغاز کرده و تا ۲۲ مه در لندن می‌گردد. فعالیت‌های جمعی در آن برگزار می‌شود و حتی مسابقه‌ای با جایزه یک شب اقامت برای چهار نفر هم در آن هم برنامه ریزی شده است.
این اولین بار نیست که چیدمانی بزرگ و شناور توجه دنیای هنر و طراحی را به خود جلب می‌کند. در اوایل سال ۲۰۱۳، اردک پلاستیکی فلورنتین هافمن دور دنیا را گشت و به چین، کره، استرالیا و برزیل سفر کرد.

بندر سیدنی نیز چندی پیش میزبان لاکپشت دریایی بادی بزرگی بود که برای افزایش و جلب توجه عمومی نسبت به مشکل دیواره بزرگ مرجانی به آب انداخته شد.

منبع  freehugs

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا