گوناگون

ساخت تاسیسات جدید برای برداشت کامل آب از سد طالقان آغاز شد

81204796 5767157

ˈغلامرضا رضایی فر ˈروز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا افزود: برای تامین نیاز آبی شهروندان کرج در فصل گرما و جلوگیری از کمبود آب، اجرای این پروژه در دستور کار قرار گرفت و عملیات اجرایی آن از هفته اول خرداد ماه جاری آغاز و با سرعت بالایی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در شرایط عادی به حداقل یک سال زمان نیاز دارد، اظهار کرد: با عملیات ضربتی درصدد هستیم تا پایان تیرماه امسال مشکل پروژه تاسیسلتی را به سرانجام برسانیم .

وی خاطرنشان کرد: طی سه هفته گذشته تاکنون هفت هزارو 300 متر مکعب خاکبرداری مخزن و ایستگاه پمپاژ،خاکریزی دیواره های مخزن روباز به حجم 800 مترمکعب، 54 تن آرماتور بندی فونداسیون ایستگاه پمپاژ، اجرای بخشی از خط انتقال برق و نصب ترانسهای برق اجرا شده است.

وی یادآورشد: درمجموع پیشرفت فیزیکی کل پروژه حدود 45 درصد تخمین زده می شود که در صورت ادامه این روند پیش بینی تیرماه به بهره برداری می شود.

رضایی فر ادامه داد: اجرای پروژه پکیج بین راهی بر روی سامانه انتقال آب در سد طالقان به تصفیه خانه آب شماره 2 کرج شامل احداث مخزن رو باز به ظرفیت حدود 400 متر مکعب ،لوله گذاری به طول 400 متر با لوله فولادی به قطر 1200 میلی متر و ساخت ایستگاه پمپاژه با ظرفیت یک هزارو 109 لیتر در ثانیه با ارتفاعی 30 متر است.

366 هزار انشعاب آب فعال در استان البرزوجود دارد.ک/3

7411/ 691

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا