گوناگون

سامانه پيش بيني و هشدار ايجاد مي شود

سلامت نیوز: معاون آمادگي و مقابله سازمان مديريت بحران کشور در پي وقوع پديده هاي جوي غافلگيرکننده اخير گفت: قرار است سامانه هشدار سريع و واکنش پديده هاي جوي سازمان هواشناسي را توانمند کنيم.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مرتضي اکبرپور در پي تشکيل جلسه اي مرتبط با پديده هاي جوي اخير در کشورمان گفت: به تازگي شاهد پديده هاي جوي مانند طوفان پيش بيني نشده بوديم که سازمان هواشناسي در برخورد با اين پديده از واژه «غافلگيرکننده» استفاده کرد.
معاون آمادگي و مقابله سازمان مديريت بحران کشور افزود: اگر قرار باشد در برخورد با پديده هاي جوي همچنان از واژه «غافلگيري» استفاده کنيم و اين کلمه اپيدمي شود و به همه پديده هاي جوي سرايت کند، امري غيرقابل قبول خواهد بود چرا که در سيستم هواشناسي دنياي امروز تکنولوژي هاي بسيار ارتقاء يافته اي وجود دارد که ديگر پديده اي غافلگير کننده نيست لذا بايد ببينيم که مشکلات و نواقص کار کجاست.
اکبرپور افزود: نتيجه اين جلسات، ايجاد سامانه مناسبي در امر پيش بيني، هشدار سريع و واکنش به موقع در برابر پديده هاي جوي توسط دستگاه هاي اجرايي مانند سازمان هواشناسي خواهد بود.
وي گفت: همچنين اقدام ديگري که مدنظر است اعلام نقطه اي، محلي و استاني پديده هاي جوي است. براساس اين سيستم، سازمان هواشناسي قادر خواهد بود پديده رگبار، طوفان و هر وضعيت جوي ديگر را درست در محله و نقطه اي از استان که اتفاق خواهد افتاد تشخيص دهد و اعلام کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا