گوناگون

علائم بیماری چشمی بر اثر شنا

سلامت نیوز: با آغاز فصل گرم تابستان، افزایش میزان استقبال افراد از استخرهای عمومی برای شنا نیز به چشم می خورد. از این رو یک فوق تخصص شبکیه برای جلوگیری از ابتلا به عفونت های چشمی توصیه های مهمی ارایه کرد.

دکتر هوشنگ فقیهی اظهار داشت: وجود کلر در آب استخرهای عمومی منجر به تحریک پذیری چشم می شود، بنابراین استفاده از عینک های مخصوص شنا به عنوان محافظ تا پایان شنا اهمیت خاصی دارد.

وی توصیه کرد: افرادی که از زمان عمل آب مروارید، لیزر یا لیزیک چشمشان زمان زیادی نگذشته بهتر است برای شنا اقدام نکنند مگر این که یک ماه از زمان درمان شان گذشته باشد.

این چشم پزشک گفت: به طور کلی آب استخرها آلوده است و حتی آب برخی از استخرها به مدت 1 تا 2 سال تعویض نمی شود. قرمزی چشم بعد از پایان شنا به دلیل وجود کلر در آب، طبیعی بوده که خود به خود برطرف می شود.

وی با اشاره به این که به دلیل آلودگی آب استخر میزان ابتلا به بیماری های پوستی و چشمی به وفور دیده می شود، گفت: ایجاد ترشحات عفونی، تاری دید، چسبندگی پلک ها به یکدیگر، ترس از نور و اذیت شدن چشم حین مواجه با نور، حاکی از آلودگی چشم فرد بر اثر شنا در استخرهای عمومی و البته آلوده است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران توصیه کرد: در صورت بروز چنین علائمی حتمأ باید با مراجعه فوری به چشم پزشک با تجویز داروهای مربوطه از بروز مشکلات جدی برای بیمار جلوگیری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا