گوناگون

سبحاني: با پرداخت‌هاي بي‌بندو بار مخالفم

خليل سپهر سبحاني در گفت‌وگو با فارس در مورد شرايط تيم سايپا گفت: به لطف خدا کارها به خوبي در حال انجام است و تصور مي‌کنم تنها باشگاهي باشيم که قرارداد بازيکنان و کادر فني را به طور کامل ثبت کرده‌ايم.

وي در مورد اينکه از وضعيت نقل و انتقالات در ليگ برتر رضايت دارد، گفت: بر پايه اصول و سياست‌هاي کاري وهمچنين توان مالي‌مان عمل کرده‌ايم و روي هم رفته کار را رضايت‌بخش مي‌بينم.

مديرعامل سايپا در مورد گلايه برخي از باشگاه‌ها مبني بر درخواست‌هاي ميلياردي از سوي بازيکنان گفت: از آنجا که اين موارد مبتلا به باشگاه سايپا نيست و ما بر اساس سياست‌ها و توان مالي اينگونه موارد را دنبال نکرده‌ايم، نمي‌خواهم در اين باره مستقيما اظهار نظر کنم، اما شخصا معتقدم ما بايد پول را مديريت کنيم نه اينکه پول ما را مديريت کند. اکنون در ورزش و به خصوص فوتبال ما، پول است که بر ما مديريت مي‌کند. من در باشگاه سايپا اگرچه با محدوديت و به نوعي انضباط مالي مواجه‌ام، اما حتي اگر اين محدوديت و انضباط هم وجود نداشت، باز هم تزريق بي‌ضابطه و پرداخت بي‌بند و بار را براي تيم و باشگاهم تجويز نمي‌کردم. توفيقات من به عنوان مدير باشگاهي زماني متجلي خواهد بود که بتوانم با هزينه کردي عقلاني و برنامه‌ريزي شده، ظرفيت‌هاي تازه و ارزش‌هاي جديدي را براي فوتبال ملي و باشگاهي به وجود آورم. پاره‌اي مواقع پرداخت‌هاي بي‌قاعده و بي‌ضابطه، با هدف جبران ضعف مديريت و نبود برنامه در يک تيم انجام مي‌گيرد و اين چيزي نيست که مخاطب منصف آن را نفهمد.

وي ادامه داد: دستمزدهاي کلان اختلاف سطح را در بازار مکاره نقل و انتقالات بالا مي‌برد و آن را اصطلاحا قطبي مي‌کند و در شرايطي که آورده‌هاي فني و تيمي در اندازه نه چندان چشمگيري متوقف مانده، انتظارات جامعه ملي از فوتبال را به شکلي غير منطقي بالا مي‌برد. من فکر مي‌کنم بايد پول را درست و بجا و به اندازه و البته هوشمندانه خرج کرد تا بهره‌ور و اثرگذار باشد و مفسده و آسيب ايجاد نکند. مدعي‌ام اين اصلي‌اي است که تلاش کردم آن را در باشگاهم پياده کنم.

سبحاني تصريح کرد: من وظيفه خودم را تربيت و ساختن فوتباليست ـ چه فني و چه رواني و اخلاقي ـ مي‌دانم و ترجيح مي‌دهم به جاي پرداخت ميلياردي به يک بازيکن با زير پوشش بردن چند استعداد جوان براي باشگاه و فوتبال ملي فرصت‌سازي کنم.

وي با اعلام اين مطلب که ميانگين پرداخت به بازيکنان تيم باشگاه سايپا کمتر از 250 ميليون تومان است، افزود: اينگونه مديريت مالي براي ما خط کاري و پايه ارزشگذاري است که به مدد عنايات الهي آن را با قوت و صلابت پي خواهيم گرفت.

مديرعامل باشگاه سايپا در مورد اينکه با توجه به اين بودجه پائين چه جايگاهي در ليگ برتر براي تيمش در نظر دارد، گفت: هدف‌گذاري ما ترکيبي است و همانطور که براي رسيدن به رتبه خوب و کسب افتخار پرانگيزه و داراي برنامه هستيم توامان در ليگ تلاش مي‌کنيم تا به فضل پروردگار سازندگي و تربيت را در دستور کارمان قرار دهيم است، به بياني “کسب افتخار به شرط سازندگي”. من معتقدم ورزش قهرماني بايد مشروط به تربيت هم باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا