Mihanpostدسته‌بندی نشدهورزشی

گزارش جالب سایت فدراسیون جهانی در خصوص والیبال ایران

به گزارش میهن پست – سایت فدراسیون جهانی والیبال با اشاره به تیم‌های حاضر در لیگ جهانی 2015 به تمجید از پیشرفت غیرمنتظره تیم ایران پرداخت.

سایت فدراسیون جهانی والیبال با انتشار گزارشی به بررسی لیگ جهانی 2014 و تیم های حاضر در لیگ 2015 پرداخت و آن را رکوردی تازه برای این مسابقات دانست. در گزارش منتشر شده آمده است:

لیگ جهانی والیبال سال 2015 از ابتدای خردادماه سال 1394 با حضور 32 تیم در سه دسته برگزار خواهد شد تا رکورد جدیدی در این رقابتها ثبت شود. تیم ملی والیبال آمریکا را می‌توان یکی از مدعیان قهرمانی لیگ جهانی 2015 دانست. لیگ جهانی با نوآوری و الهام بخشی هر چه بیشتر فرصت را برای شرکت کنندگان در سرتاسر جهان فراهم می‌آورد تا خود را به بالاترین سطح دنیا برسانند.

این رقابتها از سال 2012 با تغییرات گسترده‌ در تعداد تیم‌ها روبرو بوده و از 12 تیم به 18 تیم در سال 2013 و 28 تیم در سال 2014 رسید. در سال 2015 نیز تیم‌های قزاقستان، یونان و مونته‌نگرو به گروه سوم این مسابقات پیوستند تا رکورد بی‌سابقه‌‌ای را رقم بزنند و تعداد تیم‌های شرکت کننده را برای نخستین بار به عدد 32 برسانند.

مرحله مقدماتی یا بین قاره‌ای لیگ جهانی 2015 از 16 می تا 19 جولای (26 اردیبهشت تا 12 تیرماه) و مرحله نهایی آن نیز از 24 تا 28 تیرماه برگزارمی شود. در حالی که اسلواکی میزبان فینال گروه 3 خواهد بود و بلغارستان نیز میزبانی فینال گروه 2 را عهده‌دار است، میزبان مرحله نهایی هنوز مشخص نشده است.

در طول مرحله بین قاره‌ای، گروه‌های A تا E بر اساس سیستم  دوره‌ای و رفت و برگشت به رقابت خواهند پرداخت و در پایان پنج تیم از گروه‌ A و B و یک تیم از دسته دوم به مرحله نهایی صعود خواهد کرد.

گروه A را تیم‌های برتر تاریخ 25 ساله‌ لیگ جهانی یعنی برزیل، تیم اول جهان با 9 بار رکورد قهرمانی در لیگ جهانی و ایتالیا، صربستان و استرالیا تشکیل می‌دهند. استرالیا قهرمان گروه دو لیگ جهانی 2014 جایگزین بلغارستان در گروه یک لیگ 2015 شده است. روسیه قهرمان لیگ 2013، لهستان قهرمان لیگ 2012، و آمریکا صاحب مدال نقره لیگ 2012 به انضمام ایرانی که با رشد موشکی و سرعت غیر قابل انکاری در حال پیشرفت است، تیم‌های گروه B را تشکیل می‌دهند.

دسته دو را نیز دوازده تیم گروه‌ D،C و E تشکیل می‌دهند. چهار تیم (تیم میزبان یعنی بلغارستان به اضافه سه تیم برتر هر گروه) به فینال گروه 2 صعود خواهند کرد. برترین تیم گروه دوم به مرحله نهایی راه خواهد یافت.

تیم ملی و پر افتخار والیبال ایران
تیم ملی و پر افتخار والیبال ایران

در دسته 3، دوازده تیم به سه گروه F، G و H تقسیم خواهند شد. این تیم‌ها بصورت ضربدری با هم رقابت خواهند کرد و به هر تیم نیز یکبار فرصت میزبانی داده خواهد شد. هر تیم نیز در دو مرحله روی هم رفته شش مسابقه خواهد داد. چهار تیم اسلواکی به عنوان تیم میزبان و سه تیم برتر هر گروه به فینال این دسته راه خواهند یافت.

تیم‌های دسته یکم: استرالیا، برزیل، ایتالیا، ایران، لهستان، روسیه، صربستان و آمریکا
تیم‌های دسته دوم: آرژانتین، بلژیک، بلغارستان، کانادا، جمهوری چک، کوبا، فنلاند، ژاپن، فرانسه، کره، هلند و پرتغال
تیم‌های دسته سوم: چین، مصر، یونان، قزاقستان، مکزیک، مونته‌نگرو، پورتوریکو، اسلواکی، اسپانیا، تونس، ترکیه، و ونزوئلا

در لیگ 2014، آمریکا با داشتن تیلور ساندر بهترین پشت خط زن و با ارزش‌ترین بازیکن جهان توانست در مسابقه فینال تیم اول دنیا، برزیل را سه بر یک شکست دهد (31-29، 21-25، 25-20، 25-23) تا برای دومین بار طلای لیگ جهانی را در برابر دیدگان 9 هزار تماشاگر ایتالیایی در فلورانس در سالن نلسون ماندلا به گردن آویزد. اولین عنوان قهرمانی آمریکا در لیگ جهانی در سال 2008 رقم خورد.

آمریکا دو طلا (2014، 2008) از مجموع سه بار راه یابی به فینال لیگ جهانی و در مجموع پنج مدال (دو طلا، یک نقره و دو برنز) را در کارنامه خود به یدک می‌کشد. برزیل هم با 5 مدال نقره و در مجموع با 18 مدال (9 طلا، پنج نقره و چهار برنز) نام آورترین تیم این مسابقات است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا