حقوقیسیاسی

محسنی اژه ای:برآورد هزینه نهایی کلاهبرداری در پرونده شاندیز اعلام نشده است

به گزارش میهن پست – محسنی اژه ای در نشست خبری قوه قضائیه درباره سالگرد نهم دی پرونده پدیده شاندیز، افزایش بودجه قوه قضائیه ، رسیدگی به پرونده بابک زنجانی و نحوه رسیدگی به پرونده دستگیری عاملان حادثه گلپایگان صحبت کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، گرامیداشت نهم دی ماه سال ۸۸ را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران و برگ زرینی برای امت و مردم ولایت‌مدار ما برشمرد و گفت: صدا و سیما در سالگرد این حادثه عظیم حضور باشور و شعور مردم را به بهترین نحو ممکن به نمایش گذاشت.

محسنی اژه ای گفت: بعد از قضایای فتنه ۸۸ به حقوق مردم و رأی مردم بی احترامی شد. اموال و نفوس مردم مورد تعرض قرار گرفت و مهمتر از همه دشمن طمع کرد و تهدیدات خود را علیه ایران تشدید کرد.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: صدا و سیما توانست در سالگرد این فتنه عظیم برخی از ابعاد فتنه را روشن کرده و با تبیین اهداف و برنامه های دست اندرکاران این فتنه برنامه های سازمان یافته خارجی را روشن کند.

وی در بخش دیگری از برنامه در پاسخ به پرسشی درباره افزایش بودجه دستگاه قضا در سال ۹۴ تصریح کرد: قوه قضائیه با توجه به برنامه های بلندمدت و ضربتی که دارد، در طول چهار سال گذشته نسبت به بودجه نهایی شده گلایه مند بود. از این رو، کارشناسان قوه با آشنایی به تنگناهای دولت و با اشاره به دستیابی به برنامه های پنج ساله خواستار افزایش سهم بودجه قوه از سوی دولت شده اند و امیدواریم که دولت و مجلس نهایت مساعدت را در افزایش سهم بودجه قوه قضائیه برای انجام ماموریت های مهم داشته باشند.

محسنی اژه ای در پاسخ به سوال دیگری درباره پلمپ شرکت های زیرمجموعه مجتمع پدیده شاندیز گفت: پدیده شاندیز شرکت سهامی بوده که از طریق تبلیغات گسترده اقدام به جلب مشارکت و سرمایه گذاری از افراد بی‌شماری کرده است.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: از این شرکت شکایت های بی شماری به دستگاه قضا وارد شده و قوه قضائیه به طور جد نگران روند رسیدگی به این پرونده است. افرادی از مدیران دسته بالا و میانی سهامدار شرکت  مورد بازجویی قرار گرفتند، اما تحقیقات در خصوص ابعاد گسترده این پرونده همچنان در حال بررسی است.

وی دستگیری فرد یا افرادی را در خصوص پرونده پدیده شاندیز رد کرد و افزود: برخی از دلالان درگیر در این پرونده دفاترشان در طرح های بزرگ از جمله تهران و مشهد پلمپ شده و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری به عمل آمده است.

محسنی اژه ای در ادامه هر گونه مبلغ اعلام شده در خصوص کلاهبرداری از سوی مدیران و سهامداران شرکت پدیده شاندیز را رد کرد و گفت: تاکنون برآورد هزینه نهایی در خصوص کلاهبرداری این شرکت اعلام نشده است.

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه به تخصیص شعبه تخصصی ورزش در یکی از دادگاه های تهران اشاره و تاکید کرد: تلاش قوه قضائیه بر رسیدگی تخصصی به جرایم گوناگون در حوزه های مختلف است تا جایی که اگر با افزایش بودجه قوه قضائیه در سال جدید موافقت شود، قوه توان آن را خواهد داشت که برای تمام مسائل حقوقی و قضایی، شعب یا دادگاه ویژه راه اندازی نماید.

منبع:mehrnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا