Mihanpostتلویزیوندسته‌بندی نشدهفرهنگی

ادامه ساخت سریال نون خامه ای در گرو تصمیم صدا و سیما + عکس

به گزارش میهن پست – نون خامه ای که کاظم راست گفتار برای شبکه یک می سازد داستان ماجرای چند دانشجوست که در خوابگاه دانشجویی در تهران زندگی می کنند و با پیوستن جوان روستایی به نام خداداد که با هدف فیلمنامه نویسی به جمع دوستانش پیوسته است داستان شکل می گیرد. فراز و نشیب هایی که خداداد در ارایه فیلمنامه‌هایش به تلویزیون با آن روبرو می شود. سختگیری مسؤولان تلویزیون در تصویب کارهای او، دقت وی در نگارش فیلم نامه به گونه ای که به هیچ یک از نهادهای مهم کشوری بی احترامی نشود همه و همه دست به دست هم داده اند تا این سریال ساخته شود.کاظم راست‌گفتار تهیه‌کننده و کارگردان سینما یادآور شد: برای ادامه ساخت «نون خامه‌ای» در انتظار اولویت بندی‌های صدا و سیما هستیم.

کاظم راست‌گفتار کارگردان سریال «نون خامه‌ای» با اشاره به اینکه تلویزیون سریال‌هایی را که مضمون آن نقد مستقیم به این رسانه ملی است را قبول نمی کند گفت: متاسفانه تلویزیون در مدیریت قبلی انتقاد را قبول نمی‌کرد به همین دلیل اجازه به پایان رساندن این سریال را به ما نداد. امیدوارم با تغییر مدیریت در سینما علی‌اصغر پورمحمدی معاون سیما شرایطی را فراهم کند تا این سریال تلویزیون دوباره جلوی دوربین برود.

وی با تاکید بر اینکه این سریال تلویزیون یک سریال کاملا منتقدانه است، توضیح داد: اگر ساخت دوباره «نون خامه‌ای» آغاز شود، می‌تواند پاسخ دندان شکنی به برخی از سیاست‌های گذشته باشد و نشان دهد که ما خودمان، خودمان را به خوبی نقد می‌کنیم.

این کارگردان سینما و تلویزیون تاکید کرد: برای ساخت این سریال ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده و چند قسمت از آن نیز جلوی دوربین رفته است، «نون خامه‌ای» فیلمنامه خوبی دارد و می‌تواند جزو سریال‌های پر مخاطب باشد.

وی بیان کرد: این روزها همه می‌گویند جامعه ما نیازمند نشاط است و باید آثار شاد ساخته شود، «نون خامه‌ای» نیز یک سریال شاد است که می تواند مردم را به تلویزیون جذب کند.

راست‌گفتار در پایان گفت: در حال حاضر منتظر هستیم تا تلویزیون اولویت های خود در ساخت سریال های تلویزیونی را اعلام کند. امیدوارم ساخت این سریال بتواند از جمله اولویت های صدا و سیما باشد.

محمد رضا هدایتی در سریال نون خامه ای
محمد رضا هدایتی در سریال نون خامه ای

این سریال قرار بود در ۲ فاز ساخته شود که در فاز دوم نزدیک به ۱۰۰ بازیگر حضور داشتند. ساخت «نون خامه ای» از سال ۹۱ تا امروز متوقف شده است.

بازیگران نون خامه ای عبارتند از: محمدرضا هدایتی در نقش خداداد، ملیکا شریفی نیا در نقش گلنار، فریده دریامج در نقش گلنساء، علی اوسیوند در نقش سیف ا..، بهنوش بختیاری در نقش غنچه، مریم سعادت در نقش اعظم، ساقی زینتی در نقش صنوبر و محمد سیلی در نقش اصلان عوامل مقابل دوربین این سریال و عوامل پشت دوربین آن هم عبارتند از: تهیه کننده: محمدرضا تخت کشیان، سرپرست نویسندگان و کارگردان: کاظم راست گفتار، مدیر برنامه ریزی: مژگان طباطبایی، دستیار اول کارگردان: مرتضی واحدی، فیلمبردار: هاشم عطار، صدابردار: فرخ فدایی، مدیر تولید: داوود معدنی.

نون خامه‌ای کاری از گروه مجموعه های تلویزیونی شبکه یک است که در 30 قسمت 50 دقیقه ای ساخته می شود.

منبع : مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا