گوناگون

سطح باغات کرمانشاه‌ به 100 هزار هکتار می‌رسد

‌رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش بینی کرد: در صورت تخصیص اعتبار سطح باغات استان ظرف چهار سال آینده باید به 100 هزار هکتار برسد.

علی اشرف منصوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، سطح زیر کشت باغات استان را در حال حاضر 44 هزار هکتار دانست و گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده سطح کل باغات استان ظرف چهار سال آینده باید به 100 هزار هکتار برسد که در صورت تخصیص منابع این امر شدنی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اصلاح و احیاء باغات در سطح بیش از 10 هزار هکتار و جایگزینی باغات قدیمی در سطح 4500 هکتار را از برنامه‌های موجود در راستای افزایش سطح باغات استان دانست.

منصوری متوسط عملکرد باغات استان را در حال حاضر 10 هزار کیلوگرم در هکتار دانست و گفت: امکان افزایش عملکرد باغات به 15هزار کیلوگرم با اصلاح باغات درجه دو و سه و انجام تغذیه صحیح وجود دارد.

وی میزان کل تولیدات باغی استان را در حال حاضر بیش از 320 هزار تن دانست و گفت: پیش بینی می‌شود این رقم تا پایان سال 96 و در صورت رسیدن سطح باغات استان به 100 هزار هکتار به بیش از یک میلیون و 700 هزار تن برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اعتبار مورد نیاز برای تحقق این هدف را 6490 میلیارد ریال دانست و گفت: همچنین 70 هزار و 905 میلیارد ریال تسهیلات برای دستیابی به این برنامه نیاز است.

منصوری با بیان اینکه استان کرمانشاه به لحاظ برخورداری از اقلیم های متفاوت امکان توسعه انواع باغات را دارد، گفت: تلاش می شود در هر شهرستان به فراخور شرایط آب و هوایی و اقلیمی آن شهرستان نسبت به توسعه باغات اقدام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: توسعه باغات انگور، گردو، پسته، بادام، زیتون، سیب، انار و سایر محصولات باغی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا