Mihanpostدسته‌بندی نشدهورزشی

جزئیات بازگشت سعید عبدولی به تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی ؟

میهن پست – سعید عبدولی متولد ۱۳ آبان ۱۳۶۸ در اندیمشک از  کشتی‌گیران موفق وزن۷۵ کیلوگرم فرنگی‌کار ایرانی است که مدال طلای قهرمانی جوانان جهان و بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ را کسب کرده‌است. سعید عبدولی در مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۱ در وزن ۶۶ کیلوگرم توانست نهمین مدال طلای تاریخ کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی را کسب کند و همچنین سهمیه ورود به بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۲ را نیز بدست آورد.

سعید عبدولی در مسابقات آسیایی ۲۰۱۴ اینچون در کره جنوبی به تاریخ ۸ مهر ۱۳۹۳ در مرحله یک چهارم نهایی با ناداوری آشکار مغلوب کشتی‌گیر کره‌ای شد. این اتفاق خاطرهٔ تلخ داوری بحث برانگیز دیدار عبدولی با نماینده کشور فرانسه در چهارچوب رقابت‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن را برای بسیاری از ایرانی‌ها زنده کرد. جایی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان عبدولی با ناداوری از حقش محروم شد.

فرنگی کار وزن ۷۵ کیلوگرم اردوی تیم ملی کشتی اعلام کرد دیگر فرصت زیادی برای جبران ناکامی‌هایم ندارم و باید با تمام توان به رویدادهای پیش رو تمرکز کنم.سعید عبدولی در مورد برگزاری نخستین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بعد از رقابتهای انتخابی ضمن بیان مطلب فوق گفت: خوشبختانه بعد از مدت‌ها دوری از تمرینات منظم و منسجم در اردوی تیم ملی توانستم با حضور در مسابقات انتخابی دوباره به خانه کشتی بیایم و دور جدیدی از تمرینات آماده سازی‌ام را با جدیت آغاز کنم.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۲۵ ساله هستم و فرصت زیادی برای از دست دادن ندارم. ناکامی‌های زیادی را در المپیک و بازی‌های آسیایی تجربه کردم و به خوبی می‌دانم برای جبران مافات باید قدر لحظه به لحظه باقی مانده تا رقابتهای جهانی و المپیک را بدانم. روزهای تلخی را داشتم. دیگر نمی‌خواهم به هیچ قیمت دوباره شاهد ناکامی‌های این چنینی باشم.

نا داوری در حق سعید عبدولی در مسابقات آسیایی ۲۰۱۴ اینچون در کره جنوبی

دانلود

این فرنگی کار اردوی تیم ملی افزود: به تنها چیزی که می‌اندیشم حضور منظم و منسجم در اردو و بالابردن سطح فنی و جسمانی‌ام است و به خوبی بر این موضوع واقف هستم که اگر با آمادگی ایده‌آل راهی مسابقات مهم بین‌المللی شوم، کسی جلودار من نخواهد بود. در نتیجه شبانه روز در تلاشم تا بتوانم به همان روزهایی باز گردم که باعث افتخار کشتی ایران شوم.

عبدولی در پایانم با اشاره به وزن جدیدش گفت: به هیچ‌وجه مشکل خاصی با وزن ۷۵ کیلوگرم ندارم چون حتی پیش از این هم که فرنگی کار ۶۶ کیلویی بودم بارها در میادین مختلف حضور در یک وزن بالاتر را تجربه کردم.

منیع : مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا