گوناگون

سقف پرواز پهپاد «شاهد ۱۲۹» تا ۶۰هزار پا

374199 421فرمانده نیروی هوافضای سپاه از برنامه ریزی این نیرو برای افزایش سقف پرواز پهپاد شاهد 129 تا 60 هزار پا خبر داد.

به گزارش فارس، فرمانده معظم کل قوا طی بازدید روز یکشنبه خود از نمایشگاه جدیدترین محصولات نیروی هوافضای سپاه، از نزدیک در جریان اقدامات صورت گرفته در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفتند.

پهپادهای فُطرس، شاهد 129، RQ170 ایرانی و چند مدل دیگر از هواپیماهای بدون سرنشین در این نمایشگاه به نمایش در آمده بود.

در بخشی از این بازدید، سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه با ارائه گزارشی از ویژگی‌های هواپیماهای بدون سرنشین، اعلام کرد که افزایش سقف پرواز پهپاد شاهد 129 تا 50 و 60 هزار پا (حدود 18 کیلومتر) را در دستور کار دارند.

به گزارش فارس، مهرماه سال گذشته بود که این هواپیمای بدون سرنشین رزمی نیروی هوافضای سپاه با حضور سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه رونمایی و عملیاتی شد.

سقف پرواز پهپاد «شاهد ۱۲۹» تا ۶۰هزار پا
طراحی و ساخت این نوع پرنده تاکنون تنها در انحصار آمریکا بوده اما با تولید شاهد129، ایران نیز از فناوری ساخت این نوع پهپاد قدرتمند برخوردار شده است.

«شاهد 129» توانایی حمل همزمان 8 بمب یا موشک هوشمند سدید، ساخت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دارد و برای اهداف ثابت و متحرک طراحی شده است.

سقف پرواز پهپاد «شاهد ۱۲۹» تا ۶۰هزار پا
دقت در هدف گیری با شعاع عملیاتی هزار و 700 کیلومتر و 24 ساعت مداومت پروازی با یک بار سوختگیری از ویژگی های این هواپیمای بدون سرنشین رزمی ایرانی است و هر فرودگاهی می تواند محل نشست و برخاست شاهد 129 باشد.

سقف پروازی این پهپاد در زمان رونمایی، 24 هزار پا اعلام شد که با ایستگاه های کنترل قابل حمل زمینی در ارتباط بوده و می تواند با هزینه بسیار پایین دفاع از میهن را بدست گیرد.

سقف پرواز پهپاد «شاهد ۱۲۹» تا ۶۰هزار پا
«شاهد 129» قدرت مراقبت از شعاع 200 کیلومتری خود را دارد و می توان از این پرنده بدون سرنشین در مقابله با اشرار و تروریست‌ها، کشف و شناسایی در مرزهای آبی و خاکی، مسائل زیست محیطی، نقشه برداری و تهیه عکس های هوایی نیز استفاده کرد.

بنا بر این گزارش، کاهش مصرف سوخت و بالطبع افزایش مداومت پروازی و نیز افزایش میدان دید و بُرد عملیاتی ازجمله مزایای افزایش سقف پرواز در این پرنده بدون سرنشین است.

تولید انبوه پهپاد شاهد 129 از همان زمان رونمایی، با دستور فرمانده کل سپاه آغاز شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا