گوناگون

سناريوي مرگبار مرد جنايتكار براي فرار از مهريه

سلامت نیوز: سناريوي مرد جنايتكار كه براي رهايي از پرداخت مهريه همسر بيمار خود را خفه كرده بود پس از شش ماه در جريان تحقيقات پليسي فاش شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، ساعت 17 نوزدهم دي ماه سال گذشته ماموران پليس شهر اراك از مرگ مشكوك زني در خانه اش باخبر شدند. در ادامه تيمي از ماموران كلانتري 17 اراك در محل حادثه حاضر شده و با جسد زن 40 ساله يي كه در كنار بخاري قرار داشت، روبه رو شدند. در بررسي هاي اوليه هيچ آثاري از درگيري روي بدن اين زن مشاهده نشد.

آغاز تحقيقات
صاحبخانه زن تنها كه موضوع را به پليس اطلاع داده بود در جريان تحقيقات گفت: مستاجرم به نام زهرا به بيماري سرطان كبد مبتلابود. او چندي قبل به دليل اختلافاتي كه با همسرش داشت از او جدا شده و به تنهايي در اين خانه زندگي مي كرد. امروز وقتي مي خواستم از خانه خارج شوم متوجه باز بودن در آپارتمان وي شدم به همين خاطر به موضوع مشكوك شده و چند بار او را صدا كردم. وقتي وارد خانه شدم با پيكر او در كنار بخاري روبه رو شده و سريع با اورژانس تماس گرفتم. امدادگران اورژانس زماني كه او را معاينه كردند مرگش را تاييد كرده و من موضوع را به پليس اطلاع دادم.
با توجه به مشكوك بودن مرگ اين زن بازپرس جنايي دستور انتقال جسد به پزشكي قانوني را صادر كرد.

مرگ بر اثر خفگي
پزشكان پس از معاينه تخصصي اعلام كردند: زهرا بر اثر فشار بر عناصر حياتي گردن دچار خفگي شده و مرگ او هيچ ارتباطي با بيماري اش ندارد. با گزارش پزشكي قانوني پرونده وارد مرحله تازه يي شد و كارآگاهان در نخستين گام به تحقيق از خانواده وي پرداختند. تحقيقات نشان داد كه اين زن از بهار سال 91 به تنهايي زندگي مي كرد و تنها دخترش گاهي به او سرمي زد.

شناسايي قاتل
همسر سابق وي به نام ميثم نيز در بازجويي ها گفت: به دليل اختلافاتي كه با همسرم داشتم مهريه او را پرداخت كرده و از هم جدا شديم. بخشي از مهريه باقي مانده بود كه توافق كرديم سالانه يك ميليون تومان به مدت 10سال به وي پرداخت كنم.
تيم جنايي در ادامه تحقيقات به همسر مقتول مشكوك شده و تحقيقات خود را روي وي متمركز كردند. با كشف سرنخ هايي ميثم دستگير و در بازرسي خانه اش تعدادي از رسيدهاي مربوط به مهريه كشف شد.
مرد ميانسال كه خود را در برابر دلايل پليسي ديد سرانجام پس از شش ماه لب به اعتراف گشود و به قتل همسرش اعتراف كرد. او درباره انگيزه اش از اين جنايت گفت: شب حادثه برادرم با من تماس گرفت و گفت وضعيت جسماني زهرا خوب نيست وقتي از اين موضوع مطلع شدم دچار وسوسه شدم تا به خانه او بروم و از اين فرصت استفاده كرده و رسيدهاي مهريه را سرقت كنم. متهم ادامه داد: با كليدي كه زهرا به من داده بود وارد خانه شده و در جست وجوي رسيدها بودم كه همسر سابقم از خواب بيدار شد و شروع به سر و صدا كرد. با يكديگر درگير شديم كه در يك لحظه كنترلم را از دست داده و او را با روسري خفه كردم. بعد هم رسيدهاي مهريه را برداشته و از محل گريختم.
سرهنگ رضا احمدي، رييس پليس آگاهي استان مركزي با اعلام اين خبر گفت: متهم پس از اعتراف به اين جنايت و بازسازي صحنه قتل با قرار قانوني روانه زندان شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا