گوناگون

سوریها تسلیم تروریسم نخواهند شد/انتخابات پاسخ محکمی به دشمنان سوریه است

به گزارش خبرگزاری مهر، انتخابات ریاست جمهوری در خارج از سوریه با وجود مانع تراشی کشورهای مدعی دموکراسی از جمله فرانسه و آمریکا، در کشورهای دیگر از جمله ایران برگزار شد که شهروندان سوری مشارکت گسترده ای در این رویداد داشتند.

سفارت دمشق در تهران روز چهارشنبه شاهد حضور گسترده شهروندان سوری مقیم ایران بود که از استانهای مختلف به تهران آمدند تا رأیهای خود را به داخل صندوقهای رأی بیندازند.

خبرنگار مهر از ساعات اولیه آغاز روند انتخابات با حضور در سفارت سوریه اقدام به پوشش اخبار این انتخابات کرد. نکته جالب توجه در این انتخابات حضور پرشور شهروندان سوری بود که با در دست داشتن پرچم سوریه و بعضا تصاویر “بشار اسد” رئیس جمهوری سوریه و یکی از سه نامزد این انتخابات آراء خود را به داخل صندوقها انداختند.

این در حالی است که ساعاتی پس از آغاز برگزاری انتخابات نگذشته بود که سفارت با ازدحام جمعیتی مواجه شد که اکثر آن را جوانانی تشکیل داده اند که برای کار و یا تحصیل به ایران سفر کرده اند.

کشیش وازگن کوشکر، پدر روحانی مسیحیان سوری مقیم ایران که همراه خانواده خود از اصفهان به تهران آمده بود تا در انتخابات ریاست جمهوری سوریه شرکت کند با تأکید بر اینکه رئیس جمهوری آینده، نماینده تمام مردم سوریه خواهد بود تصریح کرد: این انتخابات در آزادی و شفافیت کامل برگزار شده و ما ایمان داریم که سوریه از بحران موجود با موفقیت خارج خواهد شد چرا که سوریها تحت هیچ شرایطی زیر بار افکار تروریستی نمی روند و با تروریسم مبارزه می کنند.

علی دانشجوی سوری دانشگاه تربیت مدرس در مقطع دکترا نیز در این باره به خبرنگار مهر گفت: با توجه به اینکه این انتخابات طبق اراده مردم برگزار می شود و کاملا داخلی بوده و بدون دخالتهای خارجی برگزار شده و هیچ فشاری از سوی عوامل خارجی در میان نیست؛ قطعا می تواند به مثابه گام بزرگی در راه تحقق دموکراسی در سوریه باشد و حتی تأثیر مثبتی نیز در زمینه میدانی و شکست تروریسم در خاک سوریه خواهد داشت.

مصطفی یکی دیگر از دانشجویان سوری مقیم تهران نیز در حالی که پرچم این کشور را در دست داشت با تأکید بر چهره منفور تروریسم در سوریه گفت: ما امروز به اینجا آمدیم که به همه جهانیان ثابت کنیم تروریسم جایگاهی در کشور ما ندارد و ما از دولت و ارتش حمایت می کنیم و هیچ گاه از پا نخواهیم نشست.

همچنین یکی از دانشجویان دختر سوری که در دانشگاه علم و صنعت مشغول به تحصیل است و با یکی از دوستان خود به سفارت سوریه آمده بود تا در انتخابات شرکت کند به خبرنگار مهر گفت: ما اینجا آمده ایم تا به کشورهایی که با حمایت از تروریسم امنیت را از مردم سوریه گرفته اند اثبات کنیم که هرگز به هدف خود نخواهند رسید و ما تا آخرین نفس مقاومت خواهیم کرد و مردم سوریه با دست خودشان کشورشان را از نو خواهند ساخت.

از سوی دیگر سفیر سوریه در تهران ضمن قدردانی از مقامات جمهوری اسلامی ایران به دلیل ایفای نقش فعالانه در برگزاری این انتخابات در سفارت سوریه اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری سوریه در راستای تحقق دموکراسی در کشور و در شفافیت و آزادی کامل برگزار می شود.

سوریهای مقیم کشورهای خارجی مشارکت گسترده خود را در انتخابات به منزله پاسخ روشنی به دشمنان خارجی نظام سوریه اعلام کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا