گوناگون

لاریجانی: برای رونق تولید باید استعدادهای داخلی فعال شود

81180819 5724949

به گزارش ایرنا، ˈعلی لاریجانیˈ چهارشنبه شب در مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی استان قم افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند که با تکیه بر اقتصاد مقاومتی، رونق تولید در داخل کشور ایجاد شود و از این رو باید از استعدادهای مختلف استفاده نمود.

وی ادامه داد: مذاکرات ایران با غرب نیز در حال انجام است اما تا زمانی که روی پای خود نایستیم و مشکلات درونی را حل نکنیم نباید انتظار داشته باشیم حریف تخفیفی به ما بدهد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که اقتصاد باید دردست مردم باشد، گفت: این که دولت کمک کند اشتباه است ، مثلا در مساله ورزش باید بسیاری از امکانات ورزشی در دست مردم قرار گیرد و دولت به آنان تسهیلات ارزان قیمت بدهد.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه به مساله فرهنگ نیز اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری بر فرهنگ اسلامی تاکید دارند، از این رو دولت و بخش های مختلف فرهنگی کشور بایستی روی نفوذ فرهنگ اسلامی در ابعاد مختلف در جامعه تلاش کنند.

وی اضافه کرد: بخشی از وظایف وزارت ورزش مربوط به جوانان و مسائل فرهنگی است ، لذا باید چتر فرهنگ را این وزارتخانه پهن کند.

لاریجانی گفت: رهبر معظم انقلاب همچنین بر توسعه کشور بر محور علم و فناوری تاکید دارند و همه اینها نشان می دهد که آینده ایران در گروه همت های خودمان است.

وی درادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای توسعه ورزش قم، گفت: تلاش خوبی در قم صورت گرفته است تا مشکلات ورزش رفع شود، هر چند کاستی های بسیاری وجود دارد.

وی افزود: سرانه ورزشی قم با 40 سانتی متر خجالت آور بوده و با استانداردها فاصله دارد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: خرسندیم که رهبر معظم انقلاب توجه خاصی به شهر قم دارند و در مورد ورزشگاه شهید حیدریان دستور قاطع دادند و در سایر شئون قم هم با توجه خاص به حل مشکلات کمک کرده اند.

لاریجانی با اشاره به این که ورزش در قم احتیاج به حمایت بیشتری دارد افزود: در این شرایط باید درمان فوری برای ورزش قم داشته باشیم، در قانون بودجه امکاناتی فراهم شد که اماکن ورزشی نیمه تمام در اختیار ورزشکاران و علاقه مندان سرمایه گذاری گذاشته شود و در دراز مدت دولت وجوه آن را دریافت کند.

وی با تاکید بر این که وزارت ورزش و جوانان باید نگاه خاصی به قم داشته باشد، گفت: در سرانه فضای ورزشی با استاندارد کشور فاصله داریم و وزیر ورزش و جوانان باید با توجه خاصی نسبت به سهم بودجه های عمرانی ورزشی قم داشته باشد.

در آیین تجلیل از قهرمانان ورزشی قم از 33 ورزشکار این استان که طی یک سال گذشته در رقابت های بین المللی حائز عنوان شده بودند، تجلیل شد. ک/2

7408/ 550/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا