گوناگون

سومین جشنواره محیط زیست در آموزه‌های رضوی در قم برگزار می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: سومین جشنواره محیط زیست در آموزه‌های رضوی در راستای تجلیل از حافظان تنوع زیستی و تلاش گران حفظ محیط زیست در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، محمود علی رکنی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: محیط بانان حافظان محیط زیست شناخته می‌شوند که در این راستا در مراسمی که روز دوشنبه دهم شهریور ماه در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار خواهد شد از تلاش‌های حافظان محیط زیست و تنوع زیستی تجلیل خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: این جشنواره در زمینه عکس، پوستر، نقاشی، ارائه مقالات و پژوهش‌های دانش بنیان با همکاری ادارات کل محیط زیست استان‌های البرز، تهران، قزوین، گیلان و مازندران با هدف تبیین آموزه‌های دینی و مذهبی در حفظ محیط زیست برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر جایگاه مذهبی قم در حفظ محیط زیست از منظر دین عنوان کرد: استفاده از آموزه‌های دینی نقش مهمی در صیانت از محیط زیست دارد و در قم ظرفیت‌های علمی و دینی گسترده‌ای همچون حضور علما و مراجع و حوزه‌های علمیه در این عرصه وجود دارد.

رکنی خاطرنشان کرد: همچنین زبان هنر نیز ابزاری مهم در کنار مباحث معنوی و مذهبی به شمار می‌رود که در این زمینه 878 اثر از استان‌های منطقه 5 به این جشنواره ارسال شده است که به طور کلی 501 نفر در این جشنواره شرکت کرده‌اند که 266 اثر نقاشی، 36 مورد پوستر؛ 18 مورد مقاله و 290 عکس به جشنواره ارسال شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: از رساله عملی زیست، روایات و محیط زیست در قم رونمایی می شود همچنین راه اندازی 2 پاسگاه محیط بانی در حوض سلطان از مناطق شکار ممنوع و کهک از دیگر برنامه های محیط زیست استان می باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم ادامه داد: از دیگر برنامه‌های محیط زیست در دهه کرامت و همزمان با میلاد امام رضا(ع) تجلیل از محیط بانانی است که برای حفظ محیط زیست خطرات فراوانی را به جان می خرند.

وی در ادامه تامین حق آبه‌های زیست محیطی را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر حق آبه‌های قم تامین شود مشکل کم آبی، خشکسالی و در نهایت چالش گرد و غبار در قم رفع می‌شود و با تامین آب تالاب‌ها هوا تلطیف تر می شود.

رکنی اظهار داشت: سرانه فاضلاب در استان قم 169 لیتر است که می‌توان از آن در جهت فضای سبز و تامین حق آبه‌های زیست محیطی استفاده کرد.

وی در پایان در خصوص اهمیت کاهش آلاینده‌های زیست محیطی گفت: واحدهای صنعتی سنتی و کوره‌های ذوب آثار منفی بر طبیعت و محیط زیست دارند که در این باره لازم است با حمایت مسئولان از تکنولوژی روز جهان در نوسازی این تجهیزات تلاش شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا