Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

نگاهی به شاسی بلند DX3 جدید چینی ها با طراحی پینین فارینای ایتالیا

شاسی بلند DX3 جدید چینی ها این روزها در حالی در گوانگژوی چین معرفی شده است که بر خلاف نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس که هموار مورد توجه هست رویداد خودرویی دیگری در حال برگزاری است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

خودروساز چینی South East Motor این روزها با شاسی بلند DX3 جدید  خودکه توسط پینین فارینای ایتالیا طراحی شده در حالی در گوانگژوی معرفی کرده است که نسخه ی تولیدی این خودرو اوایل امسال و به طور پیش‌نمایشی کانسپت هم نام در نمایشگاه پکن دیده شده بود و حالا مدل جدید شاسی بلند DX3 آماده‌ی حضور در جاده‌های چین است.

شاسی بلند DX3 در حقیقت دومین محصول مشترک خودروساز چینی South East Motor و پینین فارینای ایتالیا است. چرا که نخستین بار سال گذشته میلادی بود که کراس اوور بزرگ‌تر DX7 با طراحی پینین فارینا تولید شد و این شاسی‌بلند به عنوان “اولین شاسی‌بلند چینی با طراحی ایتالیایی” توصیف شد و هم‌اکنون نیز با سفارش‌های ماهانه‌ی ۱۰ هزار دستگاهی که کمپانی هدف‌گذاری کرده به دنبال موفقیتی تجاری است. SEM و پینین فارینا برنامه‌هایی برای طراحی و تولید کراس اوورهای زیاد در ۵ سال آینده در بازار چین دارند.

پینین فارینا که تحت تملک ماهیندرای هند قرار دارد تنها اقدام به کپی از DX7 نکرده چراکه ۷۵ درصد کراس اوور کوچک‌تر DX3 از برادر بزرگ خود متفاوت است و این تفاوت هم در بیرون و هم در کابین خودرو دیده می‌شود. این خودرو اسپورت‌تر و جوان‌پسندتر به نظر می‌رسد. زیر کاپوت قلب آهنین توربو با حجم ۱٫۵ لیتری وجود دارد که به گیربکس ۵ سرعته ی دستی یا CVT متصل می‌شود.

با محبوبیت روزافزون کراس اوورهای کامپکت در چین،DX3 باید با رقبای سرسختی مواجه شود و البته شاید هم امضای کمپانی پینین فارینا به عنوان طراح این خودرو بتواند به این شاسی بلند چینی کمک کند تا جای خودر را در بازار باز کند اما روی دیگر سکه این که برای این خودرو تنها با تکیه بر طراحی نمی‌توان در رقابت شلوغ CUV ها موفق بود چرا که مدل پیشین این کمپانی یعنی DX7 با توجه به برند نسبتاً ناشناخته‌ی SEM توانست عملکرد خوبی را در میان خریدارانش داشته و حالا باید منتظر ماند که آیا شاسی بلند DX3 هم می تواند موفقیت دیگری را برای این برند رقم بزند.

منبعcarscoops

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا