Mihanpostسیاسی

واکنش روحانی درباره برنامه دولت در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای ؟

به گزارش میهن پست – رئیس‌جمهور در شهر رشت در پاسخ به خبرنگاری پیرامون برنامه دولت در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: در حال حاضر نمی‌خواهیم راجع به اینکه توافق نشود بحث کنیم. پیش از این نیز بیان کردم که ما تنها نیازمند به توافق نیستیم چراکه این توافق چیزی است که همه به‌ آن نیاز دارند.وی با تاکید بر اینکه ۱+۵ بیش از ایران به توافق نهایی نیاز دارد، گفت: ما همواره اعلام کردیم که در بحث هسته‌ای یک اتهام واهی و بی‌اساس به ایران نسبت دادند و مهمترین هدف ما در این توافق این بود که به دنیا اعلام کنیم اتهامات و فضاسازی‌هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهند، واهی است. امروز دنیا اعتراف می‌کند مردم ایران همانند همه ملت‌ها حق دارند از فناوری صلح آمیز هسته‌ای استفاده کنند. قطعاً توافق نهایی فضا برای تعامل ایران و همه دنیا و از جمله ۱+۵ آماده‌تر خواهد کرد.

روحانی با بیان اینکه مذاکرات ایران و ۱+۵ پیچیده‌ است و ساده نیست، تاکید کرد: اراده و تصمیم ایران این است که در مذاکرات تا رسیدن به توافق نهایی به صورت جدی راه خود را ادامه دهیم؛ به واقع کاری که تا امروز پیش رفته بسیار اهمیت داشته است و در بخش بزرگی از مسائل با طرف‌های مذاکره‌کننده به تفاهم رسیدیم.

وی ادامه داد: درحال حاضر براساس همان متن بیانیه مشترک، چارچوب توافق‌ نهایی و پارامترهایی که مورد نیاز بوده مورد تفاهم قرار گرفته است ولی تا توافق نهایی مسیر و راه دشواری پیش رو داریم. ‌برای توافق نهایی ۲ ماه زمان پیش داریم، بحث باید تکمیل و نوشته شود و ریزه‌کاری های زیادی دارد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: اگر اراده‌ای که کشور‌های ۱+۵ تاکنون از خود نشان دادند، به همین صورت ادامه داشته باشد، در همین فرصت باقی‌مانده شدنی است که به تفاهم برسیم.

حجت‌الاسلام روحانی اظهار داشت: حتی اگر به توافق نرسیم سازمان تحریم به نحو گذشته نمی‌تواند ادامه یابد و طرف مقابل هم به این نتیجه رسیده است، توافق نکردن به نفع کسی نیست و امیدواریم همه اطراف ماجرا با اراده‌ای که از خود نشان داده‌اند به کار خود ادامه دهند.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا