گوناگون

صادرات کالا و تردد مسافر از مرز خسروی از سرگرفته شد

81224191 5800549

پس از شروع نا آرامی ها در عراق و تهدید تروریست های تکفیری – بعثی و ایجاد ناامنی در جاده های ارتباطی خانقین به شهرهای مرکزی از جمله بغداد، به درخواست تجار عراقی، فعالیت های تجاری و صادرات کالا از مرز خسروی متوقف شد.

ˈنعمت اله نازپروردهˈ روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در هفته جاری روزانه 25 تا 30 کامیون حامل میوه و تره بار و مصالح ساختمانی (کاشی و سیمان) از مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی عراق صادر شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت روزانه 50 مسافر و زوار عراقی و یا ایرانی مقیم عراق نیز از این مرز رسمی به داخل کشور آمده و یا از کشورمان خارج شده اند.

نازپرورده گفت: خوشبختانه هم اکنون شرایط عادی بر مرزهای این شهرستان با عراق حاکم است و مبادلات مرزی و تردد مسافر از مرزهای خسروی و پرویزخان در امنیت و آرامش کامل انجام می شود.

معاون فرماندار قصرشیرین اظهار کرد: تردد مسافر و صادرات کالا و ترانزیت سوخت از دیگر مرز رسمی این شهرستان (مرز پرویزخان) بدون وقفه در حال انجام است و مشکلی در این مرز رسمی برای فعالیت های تجاری و صادرات کالا وجود ندارد.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در امتداد این مرز طولانی دو مرز رسمی و فعال خسروی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی عراق و مرز پرویزخان هم مرز با اقلیم کردستان عراق فعال است.ک/3

707/567

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا