گوناگون

صنعت فرش به یک سیستم اقتصادی تبدیل می‌شود

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایلام گفت: تعداد بسیار زیادی بافنده در حال تولید فرش و گلیم هستند که نیازمند شناسایی فرصت‌های موجود در این سمت برای حرکت به سوی توسعه پایدار هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، «مرتضی دارایی» در همایش «اولین گردهمایی فعالان و ذینفعان عرصه فرش دستبافت و گلیم نقش برجسته استان ایلام» اظهار کرد: این گردهمایی یک فرصت برای ارزیابی خوشه صنعتی و اطلاع‌رسانی کارهای انجام شده از ابتدای طرح تاکنون است که به نوعی یک مدل توسعه‌ای در کشور به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان ایلام با بیان اینکه 70 خوشه صنعتی در حال توسعه و توسعه‌یافته در کشور وجود دارد، ادامه داد: استان ایلام تنها یک خوشه فعال در جهت توسعه صنعت فرش و گلیم نقش برجسته دارد که سعی بر راه‌اندازی خوشه‌های توسعه‌ای در زمینه سایر صنعت‌ها به عنوان زیرمجموعه شرکت شهرک‌ها را دارند.

وی با اشاره به این که باید با شناسایی فرصت‌های موجود پسوند محرومیت را از استان برداریم‌، خاطر‌نشان کرد: تعداد بسیار زیادی بافنده در حال تولید فرش و گلیم هستند که نیازمند شناسایی فرصت‌های موجود در این سمت برای حرکت به سوی توسعه پایدار هستند.

دارایی تصریح کرد: خوشه صنعتی فرش دستبافت و گلیم نقش برجسته استان ایلام در یک برنامه سه ساله به دنبال اجرای برنامه‌های مطالعه‌شناختی، اعتمادسازی، تامین مواد اولیه متمرکز، فروش کنسرسیون است که اقدامات یک‌سال اخیر عامل توسعه خوشه چشمگیر بوده است، چرا که بر روی داشته‌های استان تمرکز کرده و به دنبال توسعه صنعت فرش به عنوان یک سیستم اقتصادی در استان است.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید در تجهیز امکانات کمک کنند، افزود: دولت تدبیر و امید به دنبال ایجاد تحول و رفتن به سوی توسعه‌ی پایدار است، در همین راستا نیز استاندار ایلام به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای بخش صنعت است که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا