گوناگون

طرح مبارزه با تخریب جنگل‌ها در مازندران تهیه شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اسدالله جعفری عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران بیان داشت: در این راستا، عوامل اصلی تخریب شامل قاچاق چوب و محل دپوی چوب آلات قاچاق نیز شناسایی شده است.

حجت الاسلام جعفری گفت: امیدواریم در فصل تابستان برخورد گسترده ای با عوامل غیرمجاز و قاچاق چوب انجام شود.

وی اظهار داشت: اگر بخواهیم فرمایش مقام معظم رهبری را مبنی بر مدیریت خوب جنگل و دریا محقق کنیم ، شرط اصلی آن صیانت و حفاظت است و باید در رفع کمبودهای منابع طبیعی استان تصمیم جدی گرفته شود.

وی گفت:  تجهیزات و منابع انسانی کافی در حوزه منابع طبیعی وجود ندارد و طبق استاندارد هر شش هزار هکتار از عرصه های جنگلی به یک محیط بان نیاز دارد ولی ما در هر 63 هزار هکتار یک محیط بان داریم.

وی با بیان اینکه جنگل های شمال نیز به تنفس برای احیا و بازیابی دارند بر لزوم بهره برداری صحیح و اصولی از آن تاکید کرد.

دادستان مرکز مازندران بیان داشت: در سال پرونده های زیاد قضایی در حوزه منابع طبیعی در استان تشکیل می شود و در بیش از 80 درصد پرونده ها، آرا به نفع منابع طبیعی صادر شد ولی بخشی از احکام به دلایلی اجرا نشد .

حجت الاسلام جعفری یادآور شد: در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال مقرر شد تا تمامی احکام مربوط به منابع طبیعی ظرف مت یکماه باید اجرا شود و دستگاه قضایی نیز آمادگی خود را برای اجرای این کار اعلام کرده است.

دادستان مرکز مازندران یادآور شد: عوامل اجرایی باید با همکاری یگان حفاظت از جنگل ها احکام صادره منابع طبیعی را صادر کند تا نسبت به تخریب پیشگیری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا