Mihanpostاقتصادی

طرح “کارت به کارت” بنزین در مرحله اجرا + جزئیات

به گزارش میهن پست – شاید تاکنون برای شما اتفاق افتاده است که گاهی موجودی بنزین کارت سوختتان صفر شده باشد و یا بخواهید از کارت سوخت دیگری که در دسترس شما نیست استفاده کنید.
یک مقام مسئول در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه امکان اجرای طرح ” کارت به کارت” سهمیه‌های بنزین در صورت توصیه وزارت نفت وجود دارد، از امضای تفاهم نامه‌ای با ونزوئلا به منظور صادرات خدمات فنی و مهندسی سامانه هوشمند سوخت به این کشور آمریکای جنوبی خبر داد.

سید محسن روحانی در گفتگو با مهر گفت: در شرایط فعلی در سامانه هوشمند سوخت قابلیت اجرای طرح “کارت به کارت” سهمیه‌های بنزین وجود ندارد.

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر اینکه اگر اجرای چنین طرحی توصیه شود، امکان برنامه ریزی برای اجرای آن وجود دارد، تصریح کرد: سامانه هوشمند سوخت کشور از قابلیت های مختلفی برخوردار بوده و با انجام برنامه نویسی‌ها می توان بر قابلیت های فنی و عملیاتی آن اضافه کرد.

این مقام مسئول همچنین در پاسخ به مهر در خصوص درخواست چندین کشور آمریکای جنوبی همچون برزیل و ونزوئلا برای دریافت خدمات مشابه سامانه هوشمند سوخت در ایران به منظور مدیریت مصرف سوخت در این کشورها، اظهار داشت: تاکنون مذاکرات مختلفی با کشورهای مختلف جهان برای صادرات خدمات فنی و مهندسی سامانه مشابه سامانه هوشمند سوخت در ایران انجانجام گرفته است.

روحانی با یادآوری اینکه بر این اساس اخیرا مذاکراتی با ونزوئلا برای صدوئر بخشی از این خدمات انجام گرفته است، اظهار داشت: ونزوئلا آمادگی خود را برای دریافت خدمات فنی و مهندسی سامانه هوشمند سوخت اعلام کرده است.

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه پیش از این تفاهم نامه ای هم با طرف ونزوئلایی امضا شده است، بیان کرد: ونزئلا به دنبال اجرای پرداخت الکترونیکی بهای سوخت در جایگاه های بنزین و گازوئیل است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه برخی از کشورها به دنبال الگو برداری از سامانه هوشمند سوخت ایران برای مقابله با قاچاق فرآورده‌های نفتی هستند، تبیین کرد: ایران آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی سامانه هوئشمند سوخت به تمامی کشورهای جهان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا