Mihanpostپیشنهاد سردبیردسته‌بندی نشدهورزشی

نیجریه را ببریم ،کار برای آرژانتین سخت می‌شود

به گزارش میهن پست – بازیکن اسبق تیم‌ملی فوتبال کشورمان گفت: اختلاف زیادی با نیجریه و بوسنی نداریم و اگر از بازی اول امتیاز بگیریم کار برای آرژانتین هم سخت می‌شود.
به نقل از فارس، علیرضا منصوریان سرمربی جدید تیم فوتبال نفت تهران با حضور در برنامه ورزش و مردم درخصوص حضورش در این باشگاه و حضور تیم‌ملی در جام جهانی صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید.

منصوریان درباره حضورش در باشگاه نفت تهران گفت: به دلیل اینکه تیم‌ملی در فضای جام جهانی بود و ما دچار خلا چندماهه‌ای بودیم تصمیم گرفتم که در باشگاه فعالیت کنم و باشگاه نفت هم باشگاهی نیست که بریز و بپاش کند و آنها از جمله باشگاه‌هایی هستند که تعهد پرداخت دارند و از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از وضعیت خوبی بهره می‌برند. همچنین از ایده مدیریتی این باشگاه خوشم آمد.

وی ادامه داد: یکسری بازیکن این تیم هم در تیم امید و تیم‌ملی بزرگسالان تجربه همکاری با من را دارند و حضور در لیگ قهرمانان آسیا هم برای من و بازیکنان جذابیت دارد. امیدوارم که بتوانیم پلی آف را به خوبی بگذرانیم تا راهی لیگ قهرمانان آسیا شویم و من هم قرارداد ۲ ساله‌ای با این باشگاه امضا کردم تا بتوانم در این باشگاه فعالیت کنم.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران درباره عملکرد یحیی گل‌محمدی مربی سابق این باشگاه در لیگ گذشته خاطرنشان کرد: یحیی عملکرد خوبی داشت و توانست این تیم را به مقام سوم لیگ برساند البته او در پرسپولیس هم عملکرد خوبی داشت اما متاسفانه در استقلال و پرسپولیس قهرمانی ویترین است و مردم عادت به قهرمانی این دو باشگاه دارند اما فکر می‌کنم در پرسپولیس به اندازه کافی برای او تبلیغ نشد و در نفت تهران هم اگر در بازی با سپاهان توپ بازیکنان به تیر دروازه نمی‌خورد الان نفت قهرمان بود.

وی افزود: با این همه کار کردن به جای یحیی گل‌محمدی کار سختی است چراکه باشگاه نفت زمانی به دنبال گرفتن یک امتیاز از تیم‌های استقلال و پرسپولیس بود اما این تیم قول کشی کرد و الان هم جزو تیم‌های مطرح لیگ به حساب می‌آید اما هدف اولیه ما این است که جایگاه سال گذشته‌مان را حفظ کنیم.

منصوریان درخصوص وضعیت قرارداد بازیکنان این تیم به خصوص رضا نوروزی و وریا غفوری خاطرنشان کرد: زمانی که این بازیکن با نفت قرارداد دو ساله می‌بندد سازمان لیگ اجبار داشته که قراردادها ۳ ساله باشد اما من به مسئولان باشگاه گفته‌ام که اولویت ما در لیگ امسال حفظ ستاره‌ها باشد که این موضوع شامل رضا نوروزی، احمد آل‌نعمه و وریا غفوری می‌شود البته نوروزی نیم‌فصل با ما قرارداد دارد و ما شناخت خوبی از هم داریم اما درباره وریا غفوری باید بگویم که ما نمی‌خواهیم به رقبایمان بازیکن بدهیم چراکه شاید همین بازیکنان در هفته‌های آخر حسرت نبودنشان را بخوریم. ما نمی‌توانیم بازیکن خوبمان را در اختیار رقیبمان بگذاریم.

وی در مورد دستیارانش در باشگاه نفت تهران ادامه داد: یکی دو مربی از سال‌های گذشته در نفت بودند که همه مربیان با آنها کار کردند و عملکرد خوبی هم داشتند و ما هم آنها را حفظ می‌کنیم اما خرمگاه و چینی ۴۰ ماه در تیم امید با من بودند و درک خوبی از هم داریم و کمک خوب هم باید مثل برادر باشد که این دو نفر برای من این شرایط را دارند.

منصوریان در مورد هدف باشگاه نفت در لیگ امسال تصریح کرد: ما در هر ۳ جام پیش رو می‌خواهیم مستحکم ظاهر شویم اما سند قهرمانی در لیگ و آسیا برای ما در سال ۹۶ و ۹۷ دیده شده که این نقشه خوبی برای تیم نفت است اما شاید این اتفاق زودتر هم رخ بدهد اما هدف اول ما حفظ شرایط سال قبل است و در آسیا هم باید از مرحله پلی‌آف که کار سختی است به خوبی عبور کنیم و در صورت حضور در مرحله گروهی عملکرد موفقی از خودمان به جای بگذاریم البته می‌دانید که امسال جام حذفی هم به صورت رفت و برگشت انجام می‌شود و جام حذفی راه آسانی برای گرفتن سهمیه است. ما امسال می‌خواهیم با ۲۶ جوان پخته اما زیر ۲۸ سال به مسابقات برویم و به هر ۳ جام نگاه ویژه‌ای داریم.

وی در پاسخ به این سوال که الگویش برای مربی‌گری در فوتبال چه کسی است گفت: از نظر اخلاقی می‌خواهم مانند مرحوم دهداری باشم و افتخار می‌کنم که یکی دو سالی هم شاگرد ایشان بودم اما از نظر فنی باید بگویم که دیه‌گو سیمئونه و گواردیولا الگوهای من در مربیگری هستند که چند ماه اختلاف سنی هم بیشتر با هم نداریم.

سرمربی سابق تیم‌فوتبال امید کشورمان در مورد همکاری‌اش با کی‌روش در زمان حضور تیم‌ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی افزود: من ۳ سال با کی‌روش بودم و او خیلی به من کمک کرد. وقتی که تیم‌ملی بعد از بازی با روسیه از من گرفته شد و به کی‌روش سپرده شد او به من پیشنهاد دستیاری‌اش در تیم‌ملی و همچنین سرمربی‌گری تیم ملی امید را داد که من سرمربی‌گری تیم امید را پذیرفتم اما او گفت که هر زمان لازم شد باید به تیم‌ملی کمک کنی که من هم پذیرفتم. او از من پرسید که سمت تو در تیم‌ملی برایت مهم است که من گفتم مهم این است که تیم‌ملی به جام‌جهانی صعود کند و نام و سمت برای من مهم نیست.

وی ادامه داد: من در کشورها و سفرهای مختلف تیم‌های حریف را چک می‌کردم و آنالیزشان را در اختیار کی‌روش می‌گذاشتم تا اینکه در کره‌جنوبی به هم رسیدیم و بعد از صعود تیم‌ملی به جام جهانی نیاز به نیروی ما نبود چراکه صحیح نیست من در جام‌جهانی، آرژانتین و یا مسی را برای کی‌روش آنالیز کنم چرا که او خودش می‌داند در جام جهانی از تیمش چه می‌خواهد و من با یک تصمیم منطقی از تیم‌ملی کنار آمدم تا قرارداد باشگاهی ببندم و فکر می‌کنم این موضوع برای من بهتر است چراکه جام جهانی نهایتا یک ماه شور و هیجان دارد.

منصوریان در مورد اینکه گفته می‌شود کی‌روش رابطه خوبی با مربیان ایرانی ندارد و به همین دلیل وی، نمازی و مجید صالح از تیم‌ملی کنار رفتند اظهار داشت: من از سال ۲۰۰۵ با امید نمازی دوست هستم و او انسان بسیار فهمیده و خوبی است. کی‌روش خودش نمازی را به تیم‌ملی آورد چراکه در نیویورک شاگردش بود اما فکر می‌کنم حق نمازی این نبود که اینگونه با او برخورد شود. من برای تدارکات تیم‌ملی احترام بسیار زیادی قائل هستم اما اینکه کار نمازی با کار تدارکات تیم‌ملی قیاس شود اصلا کار خوبی نبود و این موضوع به شان مربی ایرانی لطمه زد و فکر می‌کنم کار خوبی نبود و می‌شد با یک جلسه دوستانه و بدون بازتاب در رسانه‌ها این موضوع حل و فصل شود.

وی ادامه داد: در مورد صالح هم باید بگویم که فکر می‌کنم او زمان لازم را برای نزدیک شدن به کادرفنی تیم‌ملی نداشت و او در مصاحبه‌ای هم گفته که بعد از جام جهانی رفتنش از تیم ملی را علنی می‌کند. من ۳ سال پیش به کفاشیان گفتم که مجموعه‌ای از مربیان جوان و آینده‌دار ایرانی را در کنار مجموعه تمرینی کی‌روش قرار دهند که از توانایی او استفاده شود. البته در قرارداد کی‌روش بحث نظارت بر آکادمی بود که از این شرایط هم استفاده نکردیم.

بازیکن اسبق تیم‌ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که تیم‌ملی در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه بهتر بود یا تیم‌ملی ۲۰۱۴ در جام جهانی برزیل بیان داشت: فکر می‌کنم این دو تیم قابل قیاس نباشند چراکه آن نسل ۹۸ کلکسیونی از بهترین‌های فوتبال ایران بودند که مایلی‌کهن در یک انقلاب فوتبالی این تیم را از سال ۹۶ کنار هم چید و بازیکنان همدیگر را خیلی خوب می‌شناختند. وقتی هم که ایویچ آمد حرف منطقی‌ای هم زد که بازیکنان ایرانی وقتی توپ دارند بهترین بازیکنان هستند اما وقتی بدون توپ هستند بسیار ضعیف ظاهر می‌شوند. ما در اردوی بروجرد ۶ ماه بدنسازی فشرده انجام دادیم و وقتی من یک روز به ایویچ گفتم چرا ۳۵ بازیکن دعوت کردی او گفت بعد از این اردو کسانی که باید در اردو بمانند می‌مانند و نیازی به خط زدن کسی ندارم. ایویچ می‌گفت باید بمیری تا از اردو خارج شوی!

وی افزود: البته الان شرایط و امکانات متفاوت است و فکر می‌کنم به دلیل فشردگی زیاد لیگ دوره آماده‌سازی تیم‌ملی کمتر از زمان ما بود. البته خیلی‌ها از کم بودن بازی‌های دوستانه حرف می‌زنند که شاید در نگاه عامه مردم یک نقطه منفی باشد اما من چون ۳ سال با کی‌روش کار کردم می‌دانم که او نمی‌خواهد دستش رو شود. ما در جام جهانی با همان سیستمی بازی می‌کنیم که مقابل کره‌جنوبی بازی کردیم و در بازی‌های دوستانه تیم‌ملی هم دیدیم که راه نفوذ به دفاع را خیلی خوب می‌بندیم. ما اگر بازی‌های دوستانه بزرگ انجام می‌دادیم دستمان قطعا رو می‌شد.

سرمربی تیم‌فوتبال نفت تهران درخصوص رقبای تیم‌ملی در جام جهانی هم اظهار داشت: ما حریف آسانی نداریم و فقط باید در شروع بازی‌ها مقابل نیجریه خوب ظاهر شویم و هر کاری که قرار است برای تیم‌ملی انجام دهیم برای آن بازی رو کنیم چراکه بازی اول بسیار مهم است و اگر بتوانیم در این بازی به امتیاز برسیم شرایط حتی برای آرژانتین هم سخت می‌شود. بازی با نیجریه کلید ما در جام جهانی است و برخلاف خیلی‌ها که می‌گویند این تیم قدرتی است من می‌گویم نیجریه در عقب زمین مشکل دارد.

وی ادامه داد: نباید سطح توقع را از تیم‌ملی بالا برد اما مردم از تیم‌ملی بازی منطقی می‌خواهند. کی‌روش هم فعلا تیمش را قایم کرده و من فکر نمی‌کنم اختلاف زیادی با نیجریه و بوسنی داشته باشیم و همانطور که گفتم اگر مقابل نیجریه امتیاز بگیریم کار برای آرژانتین هم سخت خواهد شد.

پیشکسوت باشگاه استقلال در مورد علی پروین هم اظهار داشت: در تاریخ شاید به اندازه انگشتان یک دست هم حریفانی نباشند که مجبور باشی به آنها احترام بگذاری و علی پروین یکی از آنها است. او شناسنامه پرسپولیس است. عملکرد و شیرین بودن او از او یک قهرمان ساخته و به همان اندازه که هواداران پرسپولیس به او احترام می‌گذارند هواداران استقلال هم برای پروین احترام قائل هستند. پروین دو سال پیش برای یکی از بازی‌های آسیایی استقلال به استادیوم آمد که دو جایگاه به احترامش ایستادند و برایش دست زدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا