گوناگون

عادت هاي خطرآفرين را بشناسید

سلامت نیوز: از اول صبح، بدون اين که متوجه شويد سلامت خود را به خطر مي اندازيد، خطراتي که شايد هرگز متوجه آن نمي شويد. بهتر است کارهايي را که از اول صبح امروز يا ديروز انجام داده ايد، مرور کنيد.

به صورت خود دست مي زنيد؛

به گزارش روزنامه خراسان به نقل از سايت «MSN» برخي افراد مدام به صورت خود دست مي زنند نتايج بررسي ها نشان مي دهد، مردم در هر ساعت، حدود ۴ بار صورت خود را دست مي زنند. اما چرا اين عادت مي تواند مشکل ساز باشد؟ ميز کار هر فردي در مقايسه با محيط سرويس بهداشتي داراي باکتري بيشتري است. زماني که به سطح ميز پرميکروب دست مي زنيد، سپس پيشاني خود را لمس مي کنيد، احتمال بروز جوش در صورت افزايش پيدا مي کند. اصطکاکي که هنگام دست زدن به صورت ايجاد مي شود، باعث انسداد منافذ پوست شده و حدود ۲ هفته صورت شما دچار جوش مي شود.

از روي صندلي حرکت نمي کنيد

نشستن طولاني مدت براي سلامت مضر است و علاوه بر خطر چاقي مفرط، احتمال بيماري قلبي، ديابت و سکته را نيز افزايش مي دهد. هر يک ساعت اضافه نشستن در روز، توانايي جسمي را تا ۵۰ درصد کاهش مي دهد.

نشستن طولاني مدت حتي اگر به طور منظم به ورزش بپردازيد مي تواند به سلامت شما آسيب برساند. بنابراين حداقل هر نيم ساعت از جايتان بلند شويد و کاري انجام دهيد.

چند بار به فيس بوک مراجعه مي کنيد:

نتايج بررسي هاي محققان آمريکاي جنوبي نشان مي دهد، احتمال به وجود آمدن مشکلات خانوادگي منجر به طلاق در افرادي که به طور منظم از رسانه هاي اجتماعي استفاده مي کنند، ۲ برابر است. سرزدن مدام به فيس بوک مي تواند زمينه بي اعتمادي همسران را ايجاد کند.

چشم هاي خود را ماساژ مي دهيد

ماليدن چشم با بيماري به نام «کراتوکونوس» ارتباط دارد که طي آن قرنيه چشم ضعيف و نازک مي شود. اين امر به از دست دادن بينايي منجر مي شود. از طرفي ماليدن چشمي که لنز دارد مي تواند باعث گير کردن لنز در پلک شود.

ميز کار خود را شلوغ مي کنيد:

وضعيت ميز کار مي تواند روي سلامت فرد تاثير بگذارد.محققان مطالعه اي انجام دادند که طي آن به افراد منظم و بي نظم در محيط کار پس از گذشت ۱۰ دقيقه شکلات يا سيب تعارف شد. ۶۷ درصد از افرادي که در دفتر کار منظم مشغول به کار بودند، سيب را انتخاب کردند در حالي که ۸۰ درصد از افرادي که در دفتر نامنظم کار مي کردند، شکلات را انتخاب کردند. محيط منظم در گرفتن تصميمات درست موثر است.

در زمان نياز رفتن به دستشويي را فراموش مي کنيد

اگر اين فراموشي تکرار شود مي تواند مشکلات جدي مانند عفونت مجاري ادراري و مثانه را ايجاد کند. ضعيف شدن عضلات مربوط به کنترل مثانه مي تواند به بي اختياري ادرار يا مدفوع منجر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا