پزشکی

جزئيات ورود 9 داروی نوترکیب به بازار

به گزارش ميهن پست – رئیس ستاد زیست فناوری و انستیتو پاستور ایران از ارائه 9 داروی نوترکیب تا پایان سال خبر داد و گفت: اولویت ما در تولید داروهای نو ترکیب است. و عرضه این دارو ها به بازار تا پایان سال قطعی است.
مصطفی قانعی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: انستیتو پاستور با درک کامل فناوری جهت تخصصی دارد.
وی با بیان اولویت های تولیدات محققان در پاستور افزود: ما تاکید داریم که تولیداتمان بیشتر داروهای نو ترکیب، واکسن، کیت تشخیصی با اولویت بیماری های عفونی باشد.
رئیس انستیتو پاستور اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان ما الزاما باید در راستای زیست فناوری باشند و خارج از زیست فناوری پذیرش نمی شوند.

وی در ادامه با توضیح اینکه 9 داروی نوترکیب تا پایان سال تولید و ارائه خواهیم کرد، اظهار داشت: آخرین وضعیت تولید این دارو های نو ترکیب باید بررسی شوند ولی عرضه این دارو ها به بازار قطعی است.

قانعی خاطر نشان کرد: همه این 9 دارو نوترکیب هستند بنابراين امروزه فراورده‌های مختلفی در زندگی انسان مورد استفاده قرار می‌گیرند که حاصل به کارگیری دانش زیست فناوری و به خصوص فناوری تولید فراورده‌های نوترکیب است. محصولات نوترکیب که با دستکاری‌های ژنتیک و تغییرات DNA در موجودات مختلف همراه است موجب تحول عظیمی در تنوع فراورده‌های دارویی مورد مصرف شده است.

فراورده‌های دارویی نوترکیب مولکولهایی با وزن مولکولی بالا هستند و عملکرد آنها راندمان بالاتری نسبت به مولکولهای داروهای شیمیایی دارد زیرا مولکولهایی از جنس طبیعت هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا