گوناگون

علت افزایش قیمت کیف در مشهد چیست؟

رئیس اتحادیه کیف مشهد، علت افزایش قیمت کیف در بازار را وارداتی بودن 90 درصد مواد اولیه این صنف دانست.

ثابتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان، بیان کرد: در سال جاری به دلیل رکود بازار، قیمت کیف تا حدودی ثابت بوده اما به طور کلی کمبود، تورم و وارداتی بودن 90 درصد اجناس اولیه این صنف، دلال گرانی کیف در بازار است.

وی در خصوص نظارت بر واحدهای صنفی اظهار کرد: با حمایت واحد بازرسی و نظارت اصناف و نیز تاکید بر پیگیری اتحادیه‌ها نسبت به کنترل قیمت‌ها، برای نصب و الصاق برچسب قیمت جهت همگام‌سازی بازار و قیمت‌ها اقدامات اساسی صورت گرفته است.

ثابتی با بیان اینکه واردات کیف در سال جدید بسیار کاهش یافته است، تصریح کرد: هنوز هم واردات از طریق مجاری غیر قانونی ادامه دارد، اما با توجه به بی کیفیت بودن این اجناس، گرایش مردم به سمت آنها کم شده است. ما می‌توانیم از این دلزدگی استفاده کنیم و با آموزش اصولی نیروی انسانی جدید و تجهیز کارگاه‌های تولیدی با دستگاه‌های مدرن در تولید کیف به جایگاه اصلی خود دست پیدا کنیم.

رئیس اتحادیه کیف مشهد بیان کرد: بازار کیف هنوز در دست تولیدکنندگان ایرانی است و می‌توان گفت درصد بیشتری از کیف‌های بازار داخلی هستند. روند بازار کیف رو به رشد بوده و از نیمه دوم سال گذشته آرامش و ثبات نسبی در بازار حاکم شده است.

ثابتی، علت تفاوت قیمت اجناس مشابه را تداخل صنفی واحدها دانست و گفت: در این فصل از سال از واحد صنفی سوپر مارکت گرفته تا واحدهای صنفی دیگر مبادرت به عرضه و فروش کالاهای سراجی می‌کنند و متاسفانه تمامی شکایت‌ها از این گونه واحدها بوده است. به دلیل سیکل طولانی و زمانبر بودن جلوگیری از فعالیت این واحدها، ما شاهد تفاوت قیمت اجناس در بازار هستیم.

وی با اشاره به مشکلات متعدد این صنف از جمله تعطیلی واحدها، بیکاری نیروها، نبود تجهیزات مدرن و کمبود مواد اولیه، اظهار کرد: این صنف در عرصه رقابت بازار خود تا حدودی سربلند بوده و بازار کنونی را بهتر از قبل در دست گرفته‌ است اما در حال حاضر با معضل افزایش درصد مالیاتی مواجه شده‌ که این امر تولیدکنندگان را با چالش مواجه کرده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا