گوناگون

قصه تکراری عرضه کالای‌های بی‌کیفیت در نمایشگاه پائیزه

باری دیگر نمایشگاه پائیزه برگزار و مردم با حضور در نمایشگاه باری دیگر شاهد هجوم کالا‌های بی‌کیفیت در نمایشگاه بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خراسان‌جنوبی، نمایشگاه پائیزه امسال نیز مانند هر سال در بیرجند در شهریورماه برپاشد، غرفه­‌داران به امید فروش جنس­‌هایشان هر کدام در این نمایشگاه غرفه­‌ای را اجاره کرده بودند و بهترین و یا بنجل‌ترین جنس­‌هایشان را برای فروش آورده بودند. اما خریدار زیادی را در نمایشگاه به چشم ندیدند.

عده­‌ای از غرفه­‌ها داخل سالن و عده­‌ای در بیرون از سالن در فضای باز غرفه داشتند. جمع همه غرفه­‌داران و مردم جمع بود اما خبری از پول و خرید مردم نبود. نمایشگاه پائیزه امسال همانند گذشته نام پائیزه داشت و در محل نمایشگاه بین‌المللی بیرجند برپا شده بود.

نمایشگاه، آبسردکن و کولر و برق مناسب هم نداشت، غرفه‌های هر کدام در جایی از نمایشگاه بودند، غرفه‌ی لباس میان مواد غذایی، غرفه‌ی شوینده بین لوازم‌التحریر و هیچ کس در جای خود نبود.

در میان این جمعیت تماشاچی و غرفه­‌دارانی که از وضعیت نمایشگاه ناراحت بودند پای درد دل آن‌ها نشستیم.

«علی مهرجو»، یکی از غرفه‌داران حاضر در نمایشگاه در گفت‌وگو با ایسنا گفت: نمایشگاه، پیش از ماه مبارک رمضان بهتر بود و فروش بهتری داشتیم و استقبال مردم خوب بود.

وی افزود: اما در نمایشگاه امسال، قیمت اجناس فرق زیادی نکرده است.

غلامی غرفه‌دار مواد شوینده نیز با بیان اینکه این نمایشگاه نسبت به خرداد خوب نبود و فروش کمتری داشته‌ایم، گفت: با توجه به اینکه در نمایشگاه قیمت اجناس از مواد غذایی کم‌تر بود مردم استقبال خوبی نکردند.

«ملیحه زارعی»، فروشنده‌ی غرفه‌ی لوازم‌التحریر نیز با اشاره به اینکه نمایشگاه سال قبل بهتر بود، افزود: شمار غرفه در این نمایشگاه افزایش یافته اما فروش کمتر شده است.

وی با اشاره به مشکلات نمایشگاه افزود: کمبود سرویس بهداشتی، نور کم، میز و صندلی کم، نبود آب سردکن از مشکلات نمایشگاه است.

مرادی غرفه‌دار غرفه‌ی لباس نیز اظهار کرد: استقبال مردم کم بود و مکانی که برای غرفه‌ها در نظر گرفته بودند مناسب نبود و غرفه‌ی لباس را بین مواد غذایی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: امکانات مناسبی در اختیار غرفه‌داران نبود و برای کسی که از شهر دیگر آمده باشد جایی برای اسکان نیست.

نظری، فروشنده‌ی غرفه‌ی لوازم خانگی نیز تصریح کرد: در ابتدا استقبال از نمایشگاه خوب نبود و کارتخوان نیز در ابتدا افتتاح نمایشگاه نداشتیم اما هم‌اکنون حضور و استقبال مردم بهتر شده است.

عباسی از خریداران حاضر در نمایشگاه نیز گفت: در نمایشگاه امسال اجناس و غرفه‌های زیادی وجود دارد اما کیفیت مناسب را نداشته تا مردم را ترغیب به خرید کند.

وی افزود: مکانی که برای غرفه‌ها نیز در نظر گرفته بودند و مکان‌سنجی غرفه‌ها خوب نبوده و غرفه‌ی لباس در میان غرفه‌ی شوینده‌ها قرار داشت و امکان انتخاب را برای خرید کمتر می‌کرد.

صالحی یکی دیگر از بازدیدکنندگان تصریح کرد: اجناس و غرفه‌های حضار در نمایشگاه در دسترس نبود تا بتوان به‌راحتی جنس مورد نیز را خیر کرد.

وی یادآور شد: شمار غرفه‌های نمایشگاه بیشتر شده اما کیفیت اجناس خوب نبود و بیشتر غرفه‌داران اجناس بنجل خود را به نمایشگاه آورده و به فروش می‌رسانند.

گزارش از «سیده طوبی موسوی‌نژاد»، منطقه خراسان‌جنوبی

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا