گوناگون

علی آبادکتول از مشکل ترافیک رنج می برد / تعریض خیابان ها در توان بودجه شهرداری نیست

سیدمجتبی شریعتی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام این مطلب افزود: نرده كشي برخي پياده روها و خيابان ها و همچنين تبديل ميدان ميوه و تره بار اين شهر به پاركينگ، از جمله اقدامات براي رفع معضل بوده است.

وي وضعيت مبلمان شهري را نامطلوب خواند و با ابرازا نارضایتی از كمبود بودجه در شهرداري علي آباد، اظهار کرد: شهرداری براي مبلمان شهري برنامه دارد اما بودجه اين سازمان و تسهيلاتي كه سازمان شهرداري ها و  دهياري در اختيار مديريت شهري براي تعريض قرار مي دهد كمتر از يك هزارم بودجه مورد نياز است.

وي با بيان اينكه چاره ايي نداريم جز اينكه نقش اول اين برنامه را به شهروندان بسپاريم، افزود: در سالجاری طرح نهضت تعریض را در شهر به اجرا گذاشته ایم.

شریعتی در توضيح طرح نهضت تعریض، گفت: اين طرح سال 67 از خیابان اصلی امامرضا (ع) آغاز شده و سالانه به طور ميانگين فقط ده باب عقب نشینی داشته است. براي تكميل تعريض چاره اي جز واگذاري امتياز به مالكان وجود نداشت، از این رو برنامه و راهكار لازم براي كاهش عوارض صدور پروانه تهيه و در سالجاری به اجرا گذاشته شد تا شهروندان نيز در اين طرح مشاركت كنند.

 وي ضمن اشاره به اينكه در مجموع 641 پلاک در طرح تعریض واقع شده، افزود: تاکنون فقط 273باب عقب نشینی کرده اند، 368پلاک در این طرح باقی مانده است که امیدواریم با آیتم های پیش بینی شده در دفترچه عوارضی، این روند شتاب بیشتری بگيرد.

وي اذعان داشت: در سال گذشته يك ميليارد تومان از سازمان شهرداري ها و دهياري ها تسهيلات دريافت كرده ايم و كه فقط با نيمي از آن يك واحد واقع شده در طرح خريداري مي شود.

وي به بودجه 7ميليارد و 300ميليون توماني شهرداري در سال گذشته اشاره كرد و افزود: با فرض اينكه تمام بودجه را صرف تعريض كنيم، فقط سالانه بين 10 تا 20واحد توسط شهرداري تملك و عقب نشيني مي شود.

وي در خاتمه يادآور شد: تعريض كامل خيابان امامرضا (ع) حداقل نيازمند 40ميليارد تومان اعتبار است كه چنين اعتباري در توان شهرداري علي آباد نيست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا