گوناگون

سه ویژه برنامه روز خبرنگار در مازندران برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی شامگاه جمعه در بازدید از طرح های فرهنگی استان باتاکید بر اینکه بیش از 700 خبرنگار در استان مشغول فعالیت هستند ، افزود : خبرنگاران می توانند مشکلات خود را در حوزه های مختلف بیان کنند و این اداره کل نیز در جهت رفع این مسائل تلاش خواهد کرد .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آزمون مهارت کار و دانش اظهار داشت: 64 مرکز آموزشی وجود دارد که بیش از 20 هزار هنرجو مشغول به تحصیل می باشند .

علی رحیمی ، مسئول آموزش استان مازندران نیز در حاشیه سومین دوره آزمون مهارت کارودانش ، گفت: این آزمون در هفت حوزه و بطور هم زمان در شهرهای ساری، قائمشهر، بابل، محمودآباد، نکا، چالوس ورامسر برگزار شده است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان در 10 رشته در این آزمون شرکت کردند ، ادامه داد: در هر مهارتی 15 نمره تستی و مابقی عملی است.

مهدی سعیدی ساروی نیز اظهار داشت : 619 نفر در رشته های تصویرسازی و گرافیک کامپیوتری ،طراحی صفحات وب ، مدیریت و برنامه ریزی ، تولید رسانه ای ، سازایرانی ، آینه کاری و عکاسی دیجیتال شرکت کردند.

وی به قانون جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بازماندگان از تحصیل اشاره کرد و گفت: بازماندگان از تحصیل می توانند با ثبت نام در گرایشات هنری و پس از گذراندن واحدها و موفقیت در آزمون موفق به اخذ دیپلم شوند.

سعیدی با تاکید براینکه دانش آموزان برای اخذ دیپلم باید درموسسات فرهنگی و هنری تحت پوشش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت نام کنند ، : این امتحانات سراسری و با حضور ناظرین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه 146 نفر زن و473 نفر مرد در این آزمون شرکت کرده اند، : دانش آموزان باید از 32 تا 43 واحد را در موسسات این اداره کل بگذرانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا