Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

عکس های فضایی ناسا قبل از انتشار توسط یک موسیقیدان روس پردازش می شوند !

سازمان فضایی ناسا همواره قبل از انتشار بیشتر عکس های فضایی آن ها را پردازش و دستکاری میکند که در این میان این سازمان چند روز گذشته نیز تصویری بسیار دیدنی از سیاره مشتری را که توسط فضاپیمای جونو در تاریخ ۱۱ دسامبر ۲۰۱۶ برابر با۲۱ آذر ۹۵ گرفته شده است را منتشر کرده که این عکس توسط یک موسیقیدان روس از روی تصویر ارسالی این فضاپیما پردازش و بازسازی شده است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

با این حال سازمان فضایی ناسا در توضیح انتشار عکس جدید سیاره مشتری گفته است که رومن کاچنکو هنرمند و موسیقیدان روسی با اطلاعات حامی که دوربین‌های جونو به زمین مخابره می‌کند، این تصاویر را پردازش و طراحی می‌کند.

عکس های فضایی ناسا که توسط این سازمان فضایی منتشر می شوند ، تماما دستکاری شده نیستند اما بد نیست بدانید که فضاپیمای جونو از ماه ژوئیه سال گذشته میادی به دور مدار مشتری می‌چرخد تا بتواند روی اتمسفر و مغناطیس‌کره (منطقه مغناطیسی پیرامون مشتری) این غول گازی را بررسی کند. در این راستا نیز عکس‌های جذابی از این سیاره به زمین مخابره می‌کند و البته جونو این تصاویر را زمانی که بر فراز مشتری و با فاصله ۴۵۸ هزار و ۸۰۰ کیلومتری سطح آن قرار دارد، می‌گیرد.

موضوع جالب در مورد عکس های فضایی ناسا این است که یک موسیقیدان علاقه‌مند کار پردازش عکس‌های فضایی ناسا را انجام می دهد.

 این موسیقیدان روسی در خصوص پردازش عکس های فضایی ناسا می‌گوید:

که از دوران کودکی راجع به آسمان کنجکاو بوده ام و زمانی که حتی هنوز پنج سالم نبود ، عاشق نجوم بودم و البته زمانی که برای نخستین بار دو دنباله‌دار “هایاکوتاکه” و “هیل- باپ” را دیدم آنقدر هیجان‌ زده بودم که تصمیم گرفتم بیشتر راجع به فضا بدانم و البته برای شناخت بیشتر آسمان و رصد ستارگان از یک تلسکوپ ۶۵ میلی‌متری آغاز کردم و به رصد سیارات زیادی نیز پرداخته ام.

بنابراین از زمانی که فضاپیمای جونو به مشتری رسید ، این آهنگساز روس ، تصاویر بیشتری از آن را به زیبایی پردازش و به ناسا ارسال کرده است.

کاچنکو کار پردازش و یا بهتر بگوییم خلق عکس های فضایی ناسا را از زمانی شروع کرد که فضاپیمای «نیو هورایزنز» تصاویر خامی از پلوتو و شارون را (بزرگ‌ترین قمر از پنج قمر تاکنون شناخته شده سیاره کوتوله پلوتو) به زمین فرستاد. وی در ماه اکتبر در حساب توییتر خود، عکسی از قبل و بعد از پردازش تصاویر فضایی را منتشر کرده بود که معجزه کار او را به خوبی نشان می‌دهد. وی مام این تغییرات را به صورت دستی و توسط ابزارها و الگوریتم‌های مختلف انجام می‌دهد.

منبع : theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا