گوناگون

فرماندار: حوزه مدیریت شهری پارس آباد نیاز به دگرگونی اساسی دارد

81179181 5721986

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، ایرج بیگدلو در مصاحبه با خبرنگاران این شهرستان افزود: مدیریت شهری تنها با اعتماد سازی می تواند از مشارکت عمومی و فعالانه شهروندان بهره مند شود و این اعتماد سازی زمانی محقق می شود که خدمات مطلوب به شهروندان ارائه شود.

وی تنظیف و فضای سبز را ویترین خدمات شهرداری دانست و گفت: شهرداری نهاد خدماتی و کار آن نظافت و رفت و روب شهر و خدمات رسانی به مردم است.

وی افزود: جناح بندی و سیاسی کاری آفت بزرگی در روند کار شورا است و اعضای شورای شهر در بدو فعالیت

در برابر کلام الله مجید سوگند یاد کردند که در راستای صرفه و صلاح شهر گام بردارند لذا نباید آنها منافع و مصلحت های فردی را در تصمیم گیری ها دخالت دهند.

وی دخالت شورا در کارهای اجرایی شهرداری را غیرقانونی خواند و گفت: در هیچ جای قانون به شورای اسلامی شهر اجازه داده نشده در امورات اجرایی شهرداری مداخله کند و بر اساس ماده 73 قانون شرح وظایف تشکیلات و انتخابات شوراهای شهرو وروستا و انتخابات شهرداران اگر عضوی از شورا خلاف این عمل کند با گزارش شهردار و ارائه مستندات از سوی فرمانداری به هیات حل اختلاف استان سلب عضویت می شود.

وی اظهار کرد: بر اساس قانون انتخاب شهرداران از حقوق مسلم و نظارت بر عملکرد شهرداری ها از وظایف اصلی شوراهای اسلامی شهر است.

بیگدلو به موضوع طرح سوال برخی اعضای شورا از شهردار این شهر اشاره و بیان کرد: استیضاح و سوال از شهردار حق شورا است و سوالات باید به صورت کارشناسی شده و اهدافی که طرح کنندگان سوال تعقیب می کنند باید اصلاح گرانه باشد و طراحان به دنبال انتقام جویی و بهانه تراشی و به زیر کشیدن افراد نباشند.

فرماندار پارس آباد همچنین وضعیت پارک ها و بوستان های شهری را نامطلوب ذکر کرد و با تاکید بر برخورد جدی با پدیده سد معبر در این شهر گفت: بر اساس قانون شهرداری ها اشغال پیاده روها و میادین و معابر عمومی و پارک ها با هدف کسب و سکنی ممنوع است و مالکیت معابر و خیابان ها در اختیار شهرداری است.

پارس آباد مغان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت استان اردبیل در کناره های رودخانه مرزی ارس واقع است.

7121/594/530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا