گوناگون

راههای سرمایه گذاری شرکتهای ایرانی در ساحل عاج بررسی شد

81179198 5722019

بر پایه گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، گائوسو توره وزیر حمل و نقل ساحل عاج در دیدار با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران اظهار داشت: مناقصه های زیادی در بخش های جاده و راه آهن کشور متبوعش وجود دارد و ابراز علاقه کرد، شرکت های ایرانی در اجرای این پروژه ها مشارکت کنند.

مقام ساحل عاجی در این دیدار تمایل خود را برای سرمایه گذاری شرکت های ایرانی به شیوه BOT در پروژه های عمرانی کشورش بیان کرد و افزود: در این شیوه ما مداخله ای در تأمین مالی پروژه ها نداریم و تنها مجوزهای لازم را صادر خواهیم کرد.

به گفته گائوسو توره با روش ˈبی او تیˈ سرمایه و سود بخش خصوصی نیز در نهایت با تعیین مدت زمان بهره برداری، مستهلک خواهد شد.

وزیر حمل و نقل ساحل عاج گفت: برنامه احداث سه هزار دستگاه واحد مسکونی از سوی یک شرکت ایرانی در ساحل عاج، تاکنون عملیاتی نشده است.

بر اساس این گزارش، وزیر حمل و نقل ساحل عاج، ضمن ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران بر تداوم چنین سفرهایی میان دو کشور تأکید کرد و گفت: مایلم در بخش راهسازی با طرف ایرانی مذاکراتی داشته باشم.

وی تصریح کرد: وزیر امور خارجه ساحل عاج مسئولیت کمیسیون همکاری های مشترک با ایران را دارد و انتظار می رود در آینده ای نزدیک این کمیسیون تشکیل شود.

عباس آخوندی پس از ابراز تمایل مقام ساحل عاجی برای حضور شرکت های ایرانی، گفت: راهسازی و مسکن از بخش هایی محسوب می شود که شرکت های ایرانی برای فعالیت در آنها از آمادگی کامل برخوردارند.

وی دیدار خود با رئیس مجلس ساحل عاج در تهران را یادآور شد و اظهار داشت: لازم است اطلاعات بیشتری در خصوص پروژه های دارای قابلیت سرمایه گذاری و نحوه تأمین مالی آنها در این کشور، به طرف ایرانی ارایه شود.

آخوندی اضافه کرد: تأمین منابع مالی پروژه های کشور ساحل عاج از طریق منابع ایرانی موضوعی است که نیاز به امضای تفاهم نامه های مشترک میان وزارتخانه های اقتصاد و دارایی دو کشور دارد.

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران ، برای برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های ایران و ساحل عاج ، اعلام آمادگی کرد و گفت: کلیه موارد مطرح شده در این نشست را به منظور دستیابی به نتیچه لازم، پیگیری خواهد کرد.

اقتصام (1) ** 1559**1594

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا