گوناگون

آزادسازی نرخ بلیت هواپیما به مصوبه هیات دولت نیاز دارد

81179245 5722072

گزارش ایرنا از شرکت فرودگاه های کشور حاکی است، حمید غوابش اظهار داشت: در جلسه هفته گذشته(اواخر اردیبهشت) شرکت های هواپیمایی با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری داشتند، دستورالعملی مبنی بر اجرای طرح آزادسازی به صورت آزمایشی برای شرکت های هواپیمایی ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه قانون برنامه پنجم توسعه(94-1390)، تکلیف آزادسازی نرخ بلیت هواپیما را روشن کرده است، اظهار داشت: آزادسازی نرخ بلیت هواپیما یک الزام قانونی است و در حال حاضر هم روند اجرایی خود را طی می کند.

غوابش تصریح کرد: اکنون اجرای آزادسازی نرخ بلیت رسمیت یافته و شرکت های هواپیمایی در حال مذاکره درباره نحوه اجرای طرح هستند و عملا به صورت آزمایشی در حال اجرا است.

دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی گفت: آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، ارتباطی به افزایش قیمت ندارد، اما با توجه به افزایش هزینه های تولید خدمات حمل و نقل، نرخ بلیت هم باید متناسب با آن افزایش یافته تا امکان پوشش هزینه ها و استمرار خدمات فراهم شود.

وی افزود: چنانچه در محیط کسب و کار، اقتصاد با ثباتی داشته باشیم و افزایش نرخ سود و یا بهره بانکی نداشته باشیم، رقابت بیش از پیش ارتقاء یافته و کاهش تعرفه ها را در آینده یی نزدیک خواهیم داشت.

اقتصام (1) ** 1559**1594

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا