Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسگردشگری

فرودگاه های جالب جهان که خود یک جاذبه گردشگری هستند

در این مطلب سفری داریم به فرودگاه های جالب جهان که در کشورهای مختلف وجود دارند و هر کدام به نوعی خود یک جاذبه گردشگری هستند. احتمالا دوست داشته باشید که هواپیمای شما در این فرودگاه ها درگیر تاخیر باشند.

فصل سفر و تعطیلات نزدیک است اما شما هر جایی را که به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنید، قطعا فرودگاه های عجیب و غریب آخرین جایی خواهد بود که به عنوان مکانی برای تفریح و خوشگذرانی به ذهنتان خطور خواهد کرد و از حضور در آنجا لذت برده و شگفت زده می‌شوید.

باند یخی (NZIR) مک موردو ساند در قطب جنوب

در حالی که بیشتر مسافران با کشتی به قطب جنوب می‌رسند، این باند فرو رفته در یخ دریا اصلی‌ترین راه هوایی برنامه قطب جنوب ایالات متحده است. فرودگاه مک موردو تنها برای بخشی از سال تا اوایل ماه دسامبر مورد استفاده قرار می گیرد؛ یعنی هنگامی که یخ‌های دریا شروع به ذوب شدن می‌کنند.

فرودگاه های جالب جهان

فرودگاه بین المللی ونکوور (YVR) در ریچموند / کانادا

این فرودگاه که برنده جایزه شده است باعث می‌شود مسافران در هنگام گردش و استراحت از تماشای یک آکواریوم و یک جنگل بارانی مینی کانادایی سرگرم شوند. مخزن ۳۰ هزار گالنی آکواریوم شبیه جنگلی از جلبک زنده است که ۲۰ هزار گونه گیاهان دریایی و حیوانات را در دل خود جای داده است.

فرودگاه های جالب جهان

فرودگاه ژوانکو ای. ایراسکین (SAB) در صبا / کارائیب هلند

باند این فرودگاه تنها یک چهارم مایل طول دارد و به نظر می‌رسد کوتاه‌ترین خط هوایی تجاری در جهان است. فرود در اینجا با فرود در فضایی که با منظره دریا و صخره های ناهموار کارائیب احاطه شده است مساوی می‌شود.

فرودگاه های جالب جهان

فرودگاه بین المللی جبل الطارق (GIB) در جبل الطارق

این فرودگاه کوچک در یک قلمرو متعلق به انگلیس، واقع در همسایگی اسپانیا واقع شده است و دارای یک جاده در حال ساخت در مسیر باند فرودگاه است که به سمت دریا منتهی می‌شود. این جاده بسته می‌شود تا هواپیماها بتوانند از زمین بلند شوند یا فرود بیایند. اما معمولاً پروازهای زیادی را به تاخیر نمی‌اندازند.

فرودگاه های جالب جهان

فرودگاه جکسون هُول (JAC) در شهر تتون / وایومینگ

این فرودگاه تنها فرودگاه تجاری در یک پارک ملی به شمار می‌رود که در دامنه کوهستانی بسیار زیبا و نفس گیر در تتون واقع شده است. احتمالا دلتان می‌خواهد مطمئن شوید که صندلی شما کنار پنجره هواپیما است و می‌توانید یک دل سیر هنگام پرواز یا فرود منظره کوهستان را تماشا کنید. دیدن گاومیش‌های کوهان دار یا انواع دیگر گاوها در ورودی فرودگاه نیز غیر معمول نیست.

فرودگاه های جالب جهان

فرودگاه بین المللی سارایوو (SJJ) در بوتمیر / بوسنی و هرزگوین

تونلی جنگی سارایوو از فرودگاه های جالب جهان اکنون به یک موزه مبدل شده است که به آن تونل امید می‌گویند. این تونل در سال ۱۹۹۳ در طی محاصره ۱۴۲۵ روزه سارایوو در طول جنگ بوسنیایی برای حمل مواد غذایی و منابع انسانی در داخل و خارج از شهر حفر شد. بازدید کنندگان می‌توانند قبل از ورود به فرودگاه و سوار شدن به هواپیما به تماشای تونل‌ها بپردازند.

فرودگاه های جالب جهان

فرودگاه چانگی (SIN) در سنگاپور

فرودگاه چانگی از فرودگاه های جالب جهان خانه بلندترین آبشار جهان است که از یک گنبد شیشه ای و فلزی به ارتفاع ۴۰ متر در یک جنگل بارانی در فضای سرپوشیده سرازیر می‌شود. از دیگر جاذبه‌های این فرودگاه می‌توان به استخر پشت بام، سالن سینمای ۲۴ ساعته، باغ پروانه‌ای و پیچ و خم‌های پرچین داخل آن اشاره کرد. جالب است بدانید که این فرودگاه در میان فهرست “بهترین فرودگاه‌های جهان در سال ۲۰۱۹” رتبه اول را کسب کرده است.

فرودگاه های جالب جهان

فرودگاه تنزینگ – هیلاری (LUA) در لوکلا / نپال

این فرودگاه که به عنوان “خطرناک ترین فرودگاه جهان” شناخته می‌شود، در ارتفاع حدود ۲٫۸ کیلومتری قرار دارد و برای کسانی که می‌توانند کمی ترس و وحشت را تحمل کنند برای پرواز بسیار عالی است؛ مثلا کوهنوردانی که برای صعود به کوه اورست به سمت کاتماندو حرکت می‌کنند. باند کوتاه ۵۰۰ متری فرودگاه سریع به نوک صخره کوهستانی منتهی می‌شود و شرایط جوی نامطلوب فرود و پرواز را کمی مخاطره آمیز می‌کند.

فرودگاه های جالب جهان

فرودگاه بین المللی کانسایی (KIX) در خلیج اوزاکا / ژاپن

این فرودگاه در تلاش برای مقابله با ازدحام جمعیت در چندین کیلومتری یک جزیره مصنوعی چنان عظیم ساخته شده است که حتی از فضا نیز قابل مشاهده است. اما با این که این فرودگاه زمانی به عنوان یک شگفتی مهندسی مورد تحسین قرار گرفته بود امروزه با سرعت نگران کننده در حال غرق شدن است.

فرودگاه های جالب جهان

منبع: newsweek

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا