گوناگون

فوتبال می‌تواند بی‌رحم باشد

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ واکنش‌ها به بازی ایران و آرژانتین و عملکرد ملی‌پوشان ایران سریع بود اما رسانه‌های جهانی در تحلیل‌های بعد از بازی چه نوشتند؟

خبرنگار سایت بی بی سی: ایران می توانست 2 بر صفر برنده شود

دیوید اورنشتین روزنامه نگار انگلیسی در سایت بی بی سی نوشت: کی روش در نیمه دوم بازی کت خود را درآورد. چه کسی می تواند او را با جوی که عملکرد فوق العاده ایران در ورزشگاه راه انداخته، مقصر بداند؟ ایران می توانست به راحتی 2 بر صفر برنده بازی شود و پنالتی آنها هم درست بود. ایرانی ها بعد از گل مسی با ناباوری روی زانو افتادند و هواداران داخل ورزشگاه ساکت شدند. فوتبال چقدر می تواند بی رحم باشد.

نیویورک تایمز: تیم ایران درخشان بود
 
روزنامه نیویورک تایمز نوشت: بوینوس آیرس غرق در شادی است اما احتمالا فضای تهران این گونه نیست. تیمی از بازیکنان شاغل در لیگ داخلی (به علاوه دژاگه بازیکن فولام) نه تنها ستاره های کلاس جهانی آرژانتین را خنثی کردند بلکه در دقایقی به 3 امتیاز بازی هم نزدیک شدند.

گاردین: فوتبال می تواند بی رحم باشد
 
روزنامه گاردین هم بازی ایران را هیجان انگیز دانست: چه جام جهانی ای شده است. هر چند بازی ایران و آرژانتین تنها یک گل داشت اما ایران در بلو هوریزنته عملکرد هیجان انگیزی داشت و شاید در نیمه اول مانند سربازان به دفاع پرداختند اما برای آرژانتین مشکل ایجاد کردند . قوچان نژاد هم بسیار نزدیک به زدن گل برتری بازی بود. با این وجود فوتبال می تواند بی رحم باشد.
مسی با گل خود پیروزی را به آرژانتین داد.
 
دیلی میل: ایران سزاوار احترام است
 
دیلی میل انگلیس هم نوشت: ایران شاید گرفتار نبوغ مسی در دقایق آخر شد اما این تیم سزاوار احترام است. در مواقعی عملکرد آنها قهرمانانه بود.

CBS Sports: مهار مسی سخت است
 
سایت سی بی اس هم از برنامه ایران نوشت: برنامه ایران در بازی با آرژانتین ساده بود: آرژانتین را دور از گل نگه دار و به همین دلیل هم بیشتر وقت را در محوطه جریمه خود سپری کردند اما بعد از مددتی موفق به ایجاد چند موقعیت روی دروازه حریف هم شدند و بیشتر به نظر می رسید که ایران نزدیک به گل باشد اما مسی با استعداد بی نظیرش مورد سختی برای مهار بود.  
هافینگتن پست: زابالتا کمترین برخورد را با توپ داشت

روزنامه هافینگتن پست هم به تعریف از مسی پرداخت: بیشتر از 90 دقیقه طول کشید اما مسی بالاخره راه خود را روی دروازه پیدا کرد. مسی در تمام بازی با دفاع منظم ایران بی اثر شده بود و کی روش هم وی را به همراه داور در بازی تاثیرگذار دانست.
 
دلیل این ادعای کی روش خطای زابالتا روی دژاگه بود که صحنه آهسته نشان داد بازیکن آرژانتینی کمترین برخورد را هم با توپ داشت اما داور از این صحنه عبور کرد.

تلگراف: گل دقیقه آخر مسی دل ایرانی ها را شکست

سایت تلگراف نوشت: یک دقیقه از نبوغ خالص در بلو هوریزنته کافی بود تا 90 دقیقه از شجاعت، تلاش و سازماندهی فوق العاده را شکست دهد.

ایران که طبق گزارشات به خاطر تحریم ها اماده سازی خوبی هم نداشت، یکی از با نبوغترین تیم های جام از نظر حمله را تهدید به شکست کرد. عملکرد ایران واقعا قهرمانانه بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا