گوناگون

احداث موزه انقلاب و دفاع مقدس قم به صورت فازبندی تعریف شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد حسینی، در جلسه ستاد پیگیری و نظارت بر مصوبات سفر مقام معظم رهبری که با حضور مسئولان و مدیران دستگاه های صاحب طرح های اجرایی، شامگاه شنبه در تالار امام رضا(ع) استانداری برگزار شد، احداث موزه انقلاب و دفاع مقدس را از مصوبات سفر مقام معظم رهبری خواند که با چهار میلیارد تومان هزینه مصوب شده است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در شهریور 91 آغاز شد، گفت: این طرح در حال حاضر با 30 درصد پیشرفت فیزیکی همراه است.

به گفته مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس قم، یک میلیارد و 600 میلیون تومان از سفر مقام معظم رهبری و یک میلیارد و 800 میلیون تومان از بودجه استانی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

حسینی با اشاره به ویژگی های شهر قم به عنوان یک شهر فرهنگی مذهبی، خاطرنشان کرد: موزه انقلاب و دفاع مقدس به دو موضوع تبیین نقش روحانیت و زنان در دفاع مقدس خواهد پرداخت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس قم با بیان اینکه تاریخ آغاز این طرح سال 89 بود اما تاخیر در تاییدیه طرح سبب شد، شروع پروژه در سال 91 اتفاق بیفتد، گفت: به علت عدم تامین اعتبار اولیه، اجرای این پروژه در آذر ماه سال گذشته متوقف شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر نیز برای اتمام و تکمیل آن، 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اگر بودجه تامین شود، طرح در سال 94 به بهره برداری می‌رسد.

حسینی به قول مساعدت از سوی وزارت دفاع برای انجام این پروژه اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر پروژه را به صورت فازبندی تعریف کرده ایم که شامل ساختمان اصلی، موزه آرایی و محوطه سازی است.

اتمام طرح های مصوب سفر رهبری در سال آینده

مدیران دستگاه های مختلف استان نیز با حضور در جلسه پیگیری مصوبات سفر رهبری عنوان کردند با تامین بودجه های استانی و ملی طرح های مورد نظر، اجرایی خواهد شد.

بهرام محمدی نیا مدیرکل صدا و سیمای استان قم در سخنانی به پروژه های این اداره کل در جریان سفر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: تصویب 400 میلیون تومان تعهد این سفر به منظور انجام فنی اف ام بسیار خوب است و در حال حاضر امکان دریافت 23 شبکه رادیویی به صورت دیجیتال وجود دارد.

وی همچنین به حذف نوار از چرخه برنامه سازی از خبر آنلاین اشاره کرد و گفت: در این زمینه قراردادی به مبلغ یک میلیارد تومان بسته شده بود و سازمان در این زمینه 600 میلیون تومان هزینه کرده است.

پروژه پوشش برنامه های تصویری مسجد مقدس جمکران و توصیه های رهبری و بزرگان برای پوشش کامل مراسم های این مکان مقدس از دیگر موضوعاتی بود که مدیر کل صدا و یمای استان قم به آن اشاره کرد.

به گفته وی، در حال حاضر شش دوربین در این محل مستقر است که با توجه به تاکید برای به روزرسانی و افزایش خدمات به نصب تعداد دوربین بیشتری نیاز است.

گازرسانی به 62 روستا یکی از مصوبات شرکت گاز است

عليرضا سلطان عيني، رئيس برنامه ريزي شركت گاز قم نیز به مصوبات این شرکت در سفر سال 89 اشاره کرد و ادامه داد: يكي از اين طرح ها تقويت خط انتقال و ايجاد گاز شهر و شهرك پرديسان و مسكن مهر بوده است كه 85درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

وی به گازرساني به 62 روستا اشاره كرد و افزود: 33 روستا به بهره برداري رسيده و 29 مورد باقي مانده است، سه مورد به مناقصه گذاشته شد و پيمانكاران آن انتخاب شدند، 12 ميليارد تومان براي اتمام 29 طرح باقي مانده نياز داريم.

وي خاطرنشان كرد: تكميل گازرساني به شهرهاي استان و مناطق الحاقي از ديگر طرح هاي مصوب سفر مقام معظم رهبري بوده كه به صورت كامل انجام شده 4 ميليارد مصوب بود اما پنج ميليارد و 800 ميليون تومان مصرف شده است.

سلطان عيني، خاطرنشان كرد: كارها بر اساس اختصاص بودجه‌ها انجام مي‌شود و با توجه به زمان بر بودن پروسه گازرساني، اگر امسال بودجه‌ها تامين شود تا پايان سال 94 تمام طرح ها تكميل مي‌شود.

بهره برداری از کشتارگاه صنعتی در اوایل مهر ماه

رضا سیار، مدیرکل جهاد کشاورزی استان قم نیز در این جلسه از تصویب 17 طرح در حوزه محل فعالیت خود خبر داد و گفت: اعتبارات سفر رهبری در بخش کشاورزی، 72 میلیارد تومان بوده که هشت میلیارد و 300 میلیون تومان باقی مانده است که در سال 93 تامین خواهد شد.

بهره برداری از کشتارگاه صنعتی در اوایل مهر ماه، تامین زیرساخت های مجتمع تولیدی، نوسازی اراضی کشاورزی و تامین اعتبارات صندوق توسعه بخش کشاورزی در سال جاری دنبال می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا