Mihanpostپیشنهاد سردبیرسینمافرهنگی

چرا اكران فيلم «عاشق ها ایستاده می میرند» به تعویق افتادن ؟

به گزارش ميهن پست – عاشق‌ها ایستاده می‌میرند فیلمی به کارگردانی شهرام مسلخی، نویسندگی فرهاد طب‌نوری و شهرام مسلخی تهیه‌کنندگی یوسف صمدزاده محصول سال ۱۳۹۲ است.رضا يک خبرنگار آزاد است که به طور اتفاقي سرنخ‌هايي از هيوا سرباز عراقي پيدا مي‌کند که سال‌ها پيش رضا را در شرايط سخت جنگي نجات داده است. او براي جواب به مسائلي که سال‌هاست از اطرافيانش پنهان کرده عازم عراق مي‌شود.

فيلم عاشق ها ایستاده می میرند
فيلم عاشق ها ایستاده می میرند

و حالا کارگردان فیلم «عاشق ها ایستاده می میرند» دلیل به تعویق افتادن نمایش فیلمش را شلوغی اکران ذکر کرد مي كند و  درباره تعویق اکران «عاشق ها ایستاده می میرند» مي گويد: در حال حاضر حدود ۲۴ فیلم به طور همزمان در سینماهای کشور در حال نمایش است. ضمن اینکه ماه اسفند نیز به هیچ وجه زمان خوبی برای نمایش فیلم نبود زیرا اغلب مردم درگیر خرید عید هستند و کسی به سینما نمی رود. با تمام این تفاسیر تصمیم گرفتیم «عاشق ها…» را در زمان مناسب تری که شایسته فیلم نیز است به نمایش درآوریم.

وی اضافه کرد: اکران این تعداد فیلم در سینماهای کشور آن هم با این میزان فروش به هیچ وجه استاندارد نیست. به عنوان مثال در کشوری مثل فرانسه که مهد سینمای دنیاست نیز این اتفاق رخ نمی دهد و برایم قابل هضم نیست که مسوولان سینمای کشورمان بر چه اساس و مبنایی چنین تصمیمی را گرفته اند.

این کارگردان گفت: «به عنوان یک فیلمساز فیلمم را ساخته ام و حالا باید به انتظار بنشینم و ببینم تا مسوولان چه تصمیمی برای اکران آن در نظر می گیرند. معتقدم مسوولان سینمایی موظفند برای اینگونه فیلم ها که به صورت کاملاً مستقل تولید می شوند اکرانی مناسب در نظر بگیرند و از آنها حمایت به عمل آورند. متأسفانه در این میان مافیا برای وضعیت نمایش فیلم ها تصمیم می گیرند. امیدوارم بزودی برای این معضل یک تصمیم گیری مناسب انجام شود زیرا همین تعویق در اکران به ما خسارت هایی را وارد کرد. به هر حال ما تبلیغات محیطی را آغاز کرده بودیم و در نهایت این ماجرا به ضرر ما تمام شد.

فيلم عاشق ها ایستاده می میرند
فيلم عاشق ها ایستاده می میرند

عاشق ها ایستاده می میرند
مسلخی در پایان بیان کرد: طبق آخرین تصمیم گیری ها قرار بر این شد که فیلم اردیبهشت اکران شود. ضمن اینکه آیلو فیلم نیز پخش بین المللی فیلم را برعهده گرفته و اکران جشنواره های خارجی بزودی آغاز خواهد شد. امیدوارم فیلم در عرصه های مختلف بتواند پیام صلح دوستی خود را به گوش جهانیان برساند.

«عاشق ها ایستاده می میرند» ملودرامی اجتماعی و قصه گو است و داستان سرباز ایرانی و عراقی را روایت می کند که در زمان جنگ جان یکدیگر را نجات داده اند. آنها اکنون بعد از سال ها با یکدیگر روبرو می شوند. در واقع فیلم قصد دارد به سه مقوله عشق، خیانت و دوستی نیز بپردازد.سروش صحت، لعیا زنگنه، پوریا پورسرخ و شوان عطوف بازیگر شناخته ‌شده عراقی بازیگران اصلی این فیلم هستند.
2-1-20141012835
سایر عوامل اصلی «عاشق ها ایستاده می میرند» عبارتند از تهیه‌کننده: یوسف صمدزاده، نویسندگان: شهرام مسلخی، فرهاد طب‌نوری، مدیر فیلمبرداری: محمدرضا سکوت، طراح صحنه و لباس: سعید آهنگرانی، طراح گریم: مجید باقربیگی، صدابردار: محمد حبیبی، مدیر تولید: محسن دانشور، مشاور رسانه ای: امین اعتمادی، منشی صحنه: سهیلا کاشفی، مدیر تدارکات: مهدی مجلل، عکاس: محمد صقر، سوران نقش بندی.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا