Mihanpostپیشنهاد سردبیرهوا فضا

به کمک ناسا نام خود را برای ارسال به قمر اروپا در مشتری بفرستید؟!

آژانس فضایی آمریکا از عموم مردم دعوت کرده است تا پیش از آغاز ماموریت اروپا کلیپر (Europa Clipper) به سمت قمر اروپا (Europa) در اکتبر ۲۰۲۴، نام خود را به شعر اصلی اختصاص‌داده‌شده به آن اضافه کنند.

به کمک ناسا در حالی می شود که نام خود را برای ارسال به قمر اروپا در مشتری فرستاد که آژانس فضایی آمریکا با معرفی یک وب‌ سایت از علاقمندان دعوت کرده است تا نام خود را برای ارسال به قمر مشتری موسوم به «اروپا»، ثبت کنند.

آژانس فضایی آمریکا از عموم مردم دعوت کرده است تا پیش از آغاز ماموریت اروپا کلیپر (Europa Clipper) به سمت قمر اروپا (Europa) در اکتبر ۲۰۲۴، نام خود را به شعر اصلی اختصاص‌داده‌شده به آن اضافه کنند.

این شعر و نام‌های اضافه‌ شده به آن، مانند پیامی در یک بطری خواهد بود که میلیاردها مایل را در مدارگرد «اروپا کلیپر» طی می‌کند تا بفهمد آیا اقیانوسی که تصور می‌شود زیر پوسته یخی قمر اروپا قرار دارد، می‌تواند از حیات پشتیبانی کند یا خیر.

نام‌ها به عنوان بخشی از کمپین «پیام در یک بطری» (Message in a Bottle)، به همراه یک شعر با عنوان «در ستایش راز: شعری برای اروپا» (In Praise of Mystery: A Poem for Europa) سروده ادا لیمون (Ada Limón) شاعر آمریکایی، روی یک ریزتراشه نوشته خواهند شد.

برای نوشتن نام خود، خواندن و شنیدن شعر لیمون در یک ویدیوی انیمیشنی، به آدرس https://go.nasa.gov/MessageInABottle مراجعه کنید.

در صفحه اول این وبسایت این جمله امده است که…

Join the mission and have your name engraved on NASA’s Europa Clipper spacecraft as it travels 1.8 billion miles to explore Europa, an ocean world that may support life. Sign your name today to the…

به ماموریت بپیوندید و نام خود را بر روی فضاپیمای ناسا اروپا کلیپر حک کنید، زیرا این فضاپیما 1.8 میلیارد مایل را برای کاوش در قمر اروپا مشتری طی می کند، دنیای اقیانوسی که ممکن است حیات را پشتیبانی کند.

این وب‌سایت به شرکت‌کنندگان امکان می‌دهد، تصویری از نام خود را در یک پیام درج‌شده روی یک بطری در برابر تصویر قمر اروپا و سیاره مشتری ایجاد و دانلود کنند تا این تجربه را به یادگار بگذارند. شرکت‌کنندگان می‌توانند با استفاده از هشتگ SendYourName# تجربه خود را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

نیکولا فاکس، معاون اداره ماموریت علمی (SMD) ناسا در واشنگتن گفت: کمپین پیام در یک بطری، همگرایی کامل علم، هنر و فناوری است و هیجان‌زده هستیم که این فرصت را با جهان به اشتراک بگذاریم تا بخشی از سفر اروپا کلیپر باشیم. فکر کردن به این موضوع را دوست دارم که نام ما به همراه فضاپیمای مقاوم در برابر تشعشعات که به دنبال کشف اسرار قمر یخی مشتری است، در منظومه شمسی سفر می‌کند.

کمپین پیام در یک بطری، مشابه پروژه‌های دیگر ناسا است که ده‌ها میلیون نفر را قادر ساخته‌اند تا نام خود را به همراه ماموریت آرتمیس ا  (Artemis I) و چندین ماموریت مریخ، به فضا بفرستند.

قمر اروپا 1

این کار از سنت دیرینه ناسا در ارسال پیام‌های الهام‌بخش به همراه فضاپیماهایی که منظومه شمسی و فراتر از آن را کاوش کرده‌اند، نشأت می‌گیرد. با توجه به رکورد طلایی فضاپیمای وویجر (Voyager) ناسا که پیشتر یک کپسول حاوی صداها و تصاویر را برای ارتباط با تنوع زندگی و فرهنگ روی زمین ارسال کرد، این برنامه قصد دارد تخیل مردم سراسر جهان را برانگیزد.

لوری لشین، مدیر آزمایشگاه پیش‌رانش جت (JPL) ناسا که توسعه اروپا کلیپر را هدایت می‌کند، گفت: الهام‌بخشی، همان چیزی است که ابداع‌کنندگان این ماموریت شاخص توسعه داده‌اند و بزرگترین فضاپیمایی را که ناسا برای اکتشاف منظومه شمسی فرستاده است، ساخته‌اند. این کار، بشریت را وادار می‌کند تا سؤالات بزرگی را بپرسد که این مأموریت سعی دارد به آنها پاسخ بدهد.

چنگیز قیاسی

چنگیز قیاسی متولد ۱۳۶۰ و فارغ التحصیل دوره کارشناسی علوم ارتباطات - شاخه روزنامه نگاری - و دکترای مدیریت کسب و کار است. وی علاوه بر 12 سال تجربه سردبیری چند نشریه چاپی ،۷ عنوان ملی در جشنواره های مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در کارنامه خود دارد ، وی در سال 92 مجله اینترنتی« میهن پست» را تاسیس کرد .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا