گوناگون

لام بايد در خط دفاعي بازي کند نه در ميانه ميدان

به نقل از تسنيم، کاپيتان پيشين تيم ملي فوتبال آلمان در گفت‌و‌گو با روزنامه «تايمز آف اينديا» گفت: هنوز هم بر اين باورم که نياز داريم تا لام در جمع 4 مدافع تيم ملي آلمان بازي کند. او بازيکني ارزشمندتر و البته کارآمدتر در خط دفاعي است. فيليپ سال‌هاست که در خط دفاعي بازي مي‌کند و در همان‌جا تبديل به بازيکني سطح بالا شد. به نظرم او يکي از بهترين بازيکنان جهان در پست خودش است.

 پپ گوارديولا در فصل اخير از فيليپ لام در خط مياني بايرن‌ مونيخ استفاده کرد و پس از او يواخيم لو، سرمربي آلمان هم از کاپيتان خود در پست هافبک در بازي‌هاي جام جهاني 2014 استفاده کرده است.

وي افزود: چرا بايد با بازي دادن به لام در پست ديگري به خودمان لطمه بزنيم؟ آلمان با بازي دادن به بازيکن ديگر در پست دفاع راست يا چپ فقط خودش را تضعيف مي‌کند. لام بايد جايش در ميانه ميدان را به بازيکن تراز اول ديگري بدهد که به نظرم آن يک نفر باستين شواين‌اشتايگر است.

هافبک بازنشسته ژرمن‌ها تصريح کرد: يواخيم لو بايد در بازي‌هاي باقي‌مانده جام جهاني 2014 تصميمات خردمندانه‌تري بگيرد تا بتوانيم به قهرماني برسيم. لو بايد از لام در پست بال راست استفاده کند و در ميانه ميدان از ترکيب شواين‌اشتايگر و توني کروس يا شواين‌اشتايگر و سامي خديرا بهره ببرد.

بازيکن پيشين بايرن‌مونيخ با تمجيد از هافبک آرسنالي تيم ملي آلمان اظهار داشت: از انتقاداتي که به عملکرد مسعوت اوزيل مي‌شود، غافلگير شدم. به نظرم او همچنان فوق‌العاده‌ترين بازيکنان آلمان است. مسعوت تا به اينجاي رقابت‌هاي جام جهاني عملکرد خوبي نداشته ولي با گل ديرهنگامي که مقابل الجزاير به ثمر رساند اعتماد به نفسش بالا رفته است.

بالاک در پايان خاطرنشان کرد: تيم‌هاي ديگر بابت داشتن بازيکناني همچون مسعوت اوزيل و ماريو گوتسه به ما حسادت مي‌کنند و خوشحالم که يواخيم لو با وجود انتقادات همچنان پشت اوزيل است. او نه تنها از اوزيل بلکه از تمامي بازيکنانش حمايت مي‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا