گوناگون

معروف: براي برد به ميدان مي‌رويم نه باخت

به نقل از فدراسيون واليبال، سعيد معروف پيش از ديدار تيم ملي واليبال برابر لهستان در ليگ جهاني اظهار کرد: شايد برد و صعود لهستان به مرحله نهايي براي ما بهتر است اما به هيچ عنوان براي باخت مقابل حريف در هفته هفتم ليگ جهاني حاضر نمي‌شويم. در لهستان هم بازي خود را به نمايش مي‌گذاريم.

وي تصريح کرد: هنوز خستگي ناشي از سفر طولاني در ملي‌پوشان وجود دارد. آنها به دليل طي کردن مسافت طولاني خواب خوبي نداشته‌اند. در تمرين امروز ريکاوري شديم ولي به طور حتم وضعيتمان فردا بهتر مي‌شود.

وي در خصوص تغييرات ايجاد شده در نوع اجراي ليگ جهاني امسال اظهار داشت: زيبايي ليگ جهاني به همين است که بازي‌ها به صورت رفت و برگشت دنبال شود؛ هر چند سال گذشته مسابقات ليگ جهاني به صورت رفت برگزار شد. امسال ما در گروهي بازي کرديم که حريفان سختي در آن حضور داشتند و همگي جزو 8 تيم برتر جهان بودند. نوع حضورمان در اين رقابت‌ها تا حدي خوب بود که حتي اگر به مرحله نهايي هم صعود نمي‌کرديم باز هم افتخاري بزرگ را به دست آورده بوديم. با صعود به مرحله نهايي توانستيم به خوبي از موقعيت به وجود آمده استفاده کنيم و شايستگي خود را به نمايش گذاشته و به همگان ثابت کنيم که واليبال ايران رشد خوبي داشته است.

وي در خصوص فشردگي مسابقات و خستگي ناشي از سفرهاي طولاني گفت: خستگي هميشه وجود دارد اما امسال بازي‌ها به گونه‌اي پيش رفت که ما 6 بازي متوالي را در تهران ميزبان بوديم و چون اکثر آنها را برديم خستگي از تن بازيکنان تا حدودي خارج شد اين شرايط براي همه تيم‌ها وجود دارد تا جايي که شاهد هستيم ” رزنده”، سرمربي صاحبنام برزيلي ها هم در مورد خستگي بازيکنانش در مصاحبه‌هاي خود حرف زد. امسال با شرايط ليگ جهاني و فشردگي بازي‌ها راحت‌تر کنار آمديم چون همه ما تجربه رقابت‌هاي سال گذشته را داشتيم و با فرمول مسابقات آشنا بوديم.

کاپيتان تيم ملي واليبال يادآور شد: متاسفانه شهرام محمودي يکي از ستارگان تيم ملي که در اکثر بازي‌هاي ليگ جهاني امسال جزو مهره‌هاي اصلي بود هم‌اکنون به دليل مصدوميت همراه ما نيست ولي خوشبختانه ما مهره‌هاي جايگزين خوبي داريم که مي‌توانند در نبود “محمودي” هم براي تيم ايران امتيازآوري کنند به طور مثال امير غفور با تجربه حضور در ليگ جهاني سال گذشته هم اکنون به عنوان قطر پاسور در ترکيب تيم حضور دارد ما تيمي هستيم که تيمي کار مي‌کنيم نه انفرادي.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا